چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
ایمان

حوزه/ حجت الاسلام جعفری در جمع طلاب قائمشهر گفت: هنر شیطان در توجیه منکرات است و انسان را گام به گام به دام می اندازد به همین دلیل باید با تقویت تقوا و ایمان درونی از افتادن مان در دام شیطان جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مجید جعفری امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر، با بیان روایتی از امام جواد (ع) نیازمندی مؤمن را در چهار خصلت معرفی کرد و گفت: «توفیق از ناحیه خداوند» اولین نیازمندی انسان مومن است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلاب حوزه های علمیه بیش از بقیه به موعظه نیازمند هستند، اظهار داشت: دومین نیاز ضروری مؤمن «داشتن واعظ درونی» است.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به هوشیاری در مقابل شگردهای مختلف شیطان تاکید کرد و افزود: هنر شیطان در توجیه منکرات است و انسان را گام به گام به دام می اندازد به همین دلیل باید با تقویت تقوا و ایمان درونی از افتادن در دام شیطان جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام جعفری، «قبول نصیحت» را طبق حدیث شریف، امر سوم از احتیاجات مومن مطرح کرد و گفت: ناصح انسان گاهی استاد است و گاهی برادر دینی اما آن چه مهم است پذیرفتن نصیحت و تامل در آن است.

وی در ادامه سخنان خود مشورت را مصداق خوبی از نصیحت بیان کرد و افزود: بدون شک مشورت در امور مختلف انسان را در تشخیص راه صحیح و انتخاب آن کمک خواهد کرد و ایجاد گمراهی و انحراف به شدت جلوگیری خواهد کرد.

مشاور معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه همچنین به لزوم «هدف دار بودن برنامه ها» تاکید کرد و با بیان این که عمده مشکلات طلاب در عدم هدفمندی آنه است، اظهار داشت: تا هدف معلوم نباشد نمی توان به نتیجه مطلوب در امر تحصیل و تهذیب رسید.

وی، اولویت بندی در امور مختلف زندگی را لازمه اصلی هدفمندی معرفی و بیان کرد: تشخیص کارهای فوری و غیر فوری و مدیریت آن ها و التزام به رعایت آن امری مهم و اساسی خواهد بود.

حجت الاسلام جعفری با بیان این که امروز امکانات و فرصت خوبی برای علم آموزی و تعالی اخلاقی در مدارس علمیه وجود دارد، تاکید کرد: بدون برنامه ریزی مناسب رسیدن به موفقیت امکان پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha