شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیرازیان کانون های مساجد

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در این استان طی ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: بیش از 300 برنامه در سطح 341 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری نشست‌های بصیرتی و کارگاه‌های تخصصی عفاف و حجاب در مناطق آسیب‌پذیر ویژه بانوان، افتتاح 12 کانون فرهنگی و هنری، یک خانه دیجیتال و صدور مجوز راه‌اندازی 22 کتابخانه در کانون مساجد را از نیز دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این ایام برشمرد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان شمالی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در ایام‌الله دهه فجر افزود: اجرای برنامه «10 شب، 10 مسجد» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا طی ایام‌الله دهه فجر است که در برگزاری آن دستگاه‌های عضو کمیته مساجد دهه فجر مشارکت دارند.

شیرازیان ادامه داد: برنامه «10 شب، 10 مسجد» با رویکرد فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت دهه فجر و زمینه سازی برای آشنایی اقشار مختلف با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و با هدف احصاء مشکلات مناطق آسیب‌دیده و پاسخگویی چهره به چهره مسئولان به مطالبات مردم است که در این ایام برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های عمومی و  تخصصی با عنوان «چله انقلاب» طی ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: برنامه‌های اجرایی در مرکز خراسان شمالی در قالب سه برنامه نشست عمومی چهاردهم بهمن‌ماه جاری، نشست تخصصی و نشست دانش‌آموزی هم از یازدهم تا 18 بهمن در مرکز خراسان شمالی اجرا می‌شود.

شیرازیان برگزاری 2 جشنواره ملی «سجاده مهر» و «هنرهای تجسمی» را نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این ایام برشمرد و اظهار داشت: این دو جشنواره قرار است به میزبانی دبیرخانه مساجد خراسان شمالی برگزار شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به برگزاری بحث پژوهشی فراخوان «سجاده مهر» در هزار و چهارصدمین سالگرد ولادت  امام چهارم، حضرت زین‌العابدین (ع) گفت: این بخش از کنگره امام سجاد (ع) در قالب فراخوان پژوهشی و با محوریت رساله حقوقی آن امام همام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین فراخوان سجاده مهر با موضوع مسجد و نماز جماعت و نیز نقش مسجد در خانواده، حقوق و تکالیف متقابل والدین و فرزندان نسبت به هم، برگزار می‌شود.

شیرازیان در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره سراسری تجسمی روستا و عشایر هم اشاره کرد و گفت: خوشنویسی، طراحی المان‌های روستا، طراحی پوستر، کاریکاتور و نقاشی از محورهای جشنواره است که در موضوعات شعار سال، مسجد طراز اسلامی و کودک و نوجوان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانتی است که به دست ما سپرده شده است، اظهار داشت: همه باید با الگو قرار دادن راه شهیدان و ایثار گران، امام راحل و تبعیت از مقام معظم رهبری در حفظ و اعتلای هرچه بیشتر جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همه باید با حضور گسترده در برنامه دهه فجر خصوصاً 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و 22 بهمن پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی بداریم.
انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha