جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وضیع مدیر مدرسه علمیه خواهران بجنورد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد گفت: تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

زهره وضیع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با تبریک ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب، راه برای تکامل، تربیت و اصلاح زنان و مردان جامعه اسلامی با رونق گرفتن حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی دینی باز شده است.

وی افزود: حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی امروز به عنوان یک اصل پذیرفته شده است و بسیاری از مراجع تقلید برای توسعه آن وجوهات اختصاص می‌دهند، درحالی‌که قبل از انقلاب این شرایط مهیا نبود و این ظرفیت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار بانوان در عرصه دینی و فرهنگی جامعه اسلامی افزود: اشخاص فرهیخته و مفاخر جامعه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این راستا از اهمیت بالایی برخوردارند.

وضیع تصریح کرد: علمای بزرگی همچون شهید مطهری و بهشتی در دامان زنان مؤمن و صالح تربیت یافته‌اند و زنان تحصیل‌کرده می‌توانند برای اصلاح فرهنگ‌های نادرست سطح جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور خواهران طلبه در بخش‌های مختلف از برکت‌های نظام اسلامی است، گفت: تأسیس حوزه علمیه خواهران در کشور بر اساس نیازهای فرهنگی در جامعه اسلامی بوده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد با تاکید بر اینکه طلاب خواهر با آشنایی تخصصی با مباحث دینی و اعتقادی نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی در بین جامعه بانوان دارند، خاطرنشان کرد: طلبه‌های خواهر با آشنایی تخصصی با مباحث دینی و اعتقادی نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین جامعه بانوان دارند و می‌توانند این قشر تأثیرگذار در جامعه را به سوی تعالی و پیشرفت سوق دهند.

انتهای پیام/ع

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha