جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: امروز ناراحتی، حق آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ... است؛ چراکه ایران اسلامی در حال عرضه انقلاب به سراسر دنیا بوده که بساط ظلم و ستم را در دنیا برخواهد چید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین زمانی پیش از ظهر امروز در نشستی بصیرتی با طلاب مدرسه علمیه رسالت قم ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب، به تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: اصل انقلاب از سال 1341 آغاز و در سال 1342 و با شهادت چند هزار نفر اوج گرفت که در ادامه در سال 1343 به دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) منجر شد.

وی اظهار داشت: در سال 1356 جرقه های انقلاب شدت گرفت و اولین جسارت رسمی به دین و امام خمینی(ره) در سال 1357 از سوی روزنامه اطلاعات انجام شد که حوزه های علمیه تعطیل و اعتراضات پررنگی انجام شد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: مردم قم نیز همراه با روحانیت به میدان آمده و تظاهراتی ده ها هزار نفری در قم انجام شد که اولین کشتار در 19 دی سال 1357 از سوی عوامل شاه در شهر مقدس قم انجام و در ادامه در تبریز، شیراز، مشهد و ... نیز ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان ساخت: این فعالیت های انقلابی تا 12 بهمن ادامه داشت تا اینکه امام راحل در این روز به ایران برگشته و رهبری انقلاب را مستقیما در دست گرفتند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این انقلاب، شهدای بسیاری از طلاب، روحانیون، دانشجویان، مردم و ... داده شد تا بتوان به این دستاورد بزرگ دست پیدا کرد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در ادامه به موضوع حوزه انقلابی پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته منویاتی پیرامون حوزه انقلابی داشته و فرمودند: حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت پرچمداران اصلی انقلاب بوده و برای اسلامی ماندن نظام حکومتی ایران، حوزه های علمیه و طلاب باید انقلابی مانده تا حمایت ها و تداوم اسلامیت ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: امام راحل فرمودند ما انقلاب خود را به دنیا عرضه خواهیم کرد و امروز امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در دل مردم دنیا جای دارند؛ چراکه بنده در بیش از 30 کشور دنیا حضور داشته و این مسئله را از نزدیک مشاهده کرده ام.

وی اظهار داشت: امروز در حوزه علمیه قم بیش از 10 هزار طلبه خارجی از 90 کشور دنیا وجود دارد که حاصل شجره طیبه انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: امروز ناراحتی، حق آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ... است؛ چراکه ایران اسلامی در حال عرضه انقلاب به سراسر دنیا بوده که بساط ظلم و ستم را در دنیا برخواهد چید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه با اشاره به شاخصه ها و نشانه های استاد و طلبه انقلابی، خاطرنشان ساخت: «ایمان قوی و معنویت عمیق»، نخستین شرط طلبه و استاد انقلابی است که ما و شما عزیزان باید برای دستیابی به آن تلاش نماییم.

وی تصریح کرد: «تخلق به اخلاق اسلامی»، «جهاد درسی»، «جامعیت علمی»، «اعتقاد و تبعیت مطلق از ولایت فقیه»، «فعال بودن در عرصه های سیاسی و تبلیغی»، «مدافع محرومان و مستضعفان»، «کسب توانمندی های علمی برای حضور فعال در عرصه های جهانی» و ... از دیگر شاخصه ها و نشانه های استاد و طلبه انقلابی است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به دو نشانه جهاد درسی، بیان داشت: یکی از نشانه های جهاد درسی ان است که طلاب بتوانند پس از اتمام هر پایه، بتوانند استاد آن پایه شوند؛ همچنین وقت گذاری زیاد در شبانه روز برای درس، نشانه دیگر جهاد درسی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار داشت: طلاب باید علاوه بر دروس حوزوی، علوم دیگر اسلامی را نیز فراگرفته و بر آن مسلط باشند؛ امروز تحصیل دروس حوزوی لازم است؛ اما کافی نیست و باید در کنار این دروس، مطالعه کتب دیگر را نیز داشته باشید.

وی با اشاره به کمبودهای تحصیلی طلاب، ابراز داشت: مطالعه یک دور تفسیر قرآن، حفظ بخش هایی از قرآن کریم، حفظ احادیث، مطالعه نهج البلاغه، مطالعه زندگینامه ائمه (علیهم السلام)، مطالعه زندگینامه پیامبران، مطالعه تاریخ ادیان، انقلاب، معاصر، مطالعه کتب اخلاقی، عرفانی و فلسفی و ... از ضروریات زندگی علمی طلاب است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امروز در دنیا چهار گروه «شیعیان جهان»، «مسلمانان غیرشیعه»، «پیروان دیگر ادیان الهی» و «مابقی ادیان بشری» مخاطب شما هستند که باید آمادگی های لازم را برای سخن گفتن با آنان به دست آورید.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: امروز بیش از 300 میلیون شیعه در خارج از کشور وجود دارد که همه عطش داشته و با آغوش باز شما را می پذیرند و چشم امید آنان به ایران و قم است.

وی بیان داشت: امروز یک میلیارد و صد میلیون مسلمان غیر شیعه در دنیا وجود دارد عطش معرفتی و شناخت اسلام داشته و استقبال مناسبی دارند؛ به شرطی که عاقلانه سخن گفته و معارف ناب اسلامی را بیان نماییم.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه اظهار داشت: امروز دو و نیم میلیارد مسیحی در دنیا وجود دارد که با تعامل و سخن نرم می توان با آنان سخن گفت و معارف ناب اسلامی را عرضه کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha