جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبت آغاز دهه فجر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: نباید یاد و خاطره امام تحریف شود، امام خمینی(ره) روح امید را در جامعه می‌دمید و از الطاف الهی می‌گفت و در کنار آن دشمنان را معرفی می‌کرد و امریکا را شیطان بزرگ نامید. امام به ما آموخت که به دیگران متکی نباشیم و هیچ‌گاه زیر بار ذلت نرویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی صبح امروز در آیین جشن سالروز بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به ایران در 12 بهمن‌ماه 57 که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه فجر انقلاب گفت: بر اساس قرآن کریم، هرکسی که تلاش کند، به نفع خود تلاش کرده است که انقلاب اسلامی ایران و جهاد مثال‌زدنی مردم در همراهی با امام خمینی(ره) مصداقی از این آیه شریفه است.
وی افزود: مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی ایران، ستم‌های رژیم منحوس پهلوی را که نسبت به مجاهدان و انقلابیون روا می‌داشت، تحمل کردند و با امام خود همراه ماندند. رژیم پهلوی ملت ایران را تحقیر می‌کرد و ثروت ملی را به یغما داده بود؛ این رژیم علاوه بر این، انقلابیون را به مناطق مختلف تبعید می‌کرد و رهبر انقلاب را نیز سال‌ها به کشورهای مختلف تبعید نمود.
امام جمعه قم بابیان این‌که مردم ایران این فضای آلوده را با قیام خود به پایان دادند و تا امروز با جهاد و مبارزه، فضای حکومت اسلامی را در آن حفظ کرده اند، افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی یعنی زنده نگه‌داشتن خاطره شکفتن نیروی عظیم امت و زنده شدن آتش‌فشان بزرگی که دنیای استکبار را تکان داد. در انقلاب اسلامی، مردم از خود و خانه‌هایشان بیرون آمده و به جامعه به "کل" وصل شدند؛ مردم ایران در دوران مبارزات از فکر منافع شخصی خارج‌شده و به منافع ملی و کشوری فکر کردند و کار و فکر خود را در امور کلان قراردادند.
وی 12 بهمن 57 را روز تولد امامت در ایران معرفی کرد و گفت: پیش از 12 بهمن‌ماه، امام خمینی(ره) رهبر انقلاب و نهضت بودند، ولی از روز ورود به ایران و تشکیل دولت اسلامی، ایشان از رهبر ملت و مبارزه به پیشوا و امام امت اسلامی تبدیل شدند که این‌ها از عنایات خداوند متعال و توجهات حضرت ولیعصر(عج) بود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: بدترین آسیب برای انقلاب این است که افراد تنها به فکر و منصب و مقام و منافع خود فکر کنند؛ دشمن از مردمی که از خود جداشده و به خدا و جامعه پیوستند و پیکره واحدی را تشکیل دادند، سیلی محکمی خورده است، ازاین‌رو به دنبال جدا کردن مردم از هم و درگیر کردن آن‌ها در امور و منافع شخصی خودشان است.
وی افزود: دشمن به دنبال این است تا مردمی که دغدغه امام و اسلام و انقلاب را داشتند، در منافع و افکار شخصی محدود سازد و جامع متحد را به چندقطبی برساند. دشمن می‌داند که جامعه متحد دیوار محکمی است که نفوذی برای ورود آن‌ها قرار نمی‌دهد، ازاین‌رو به دنبال تجزیه آن‌هاست.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام بابیان این‌که امام خمینی(ره)، امتی را که در دوران حکومت شاهنشاهی ضعیف و سرکوب می‌شد، جمع کرد و قدرتی نیرومند در برابر استکبار جهانی قرارداد، گفت: دشمن ضربه خورده از ملت ایران، می‌خواهند این قدرت تجزیه شود.
وی درباره نشانه‌های ضعف در جامعه اسلامی گفت: اگر مسئولی که در نظام اسلامی، شخصیت و جایگاهی دارد، در برابر دشمن احساس ضعف کرد، نشان‌دهنده نفوذ نقشه دشمن در این شخص است، در مقابل اگر دیدید مسئولان در برابر دشمن محکم و استوار ایستادند و تهدیدات و تحریم‌های دشمن بر آن‌ها کارساز نیست، بدانید که دشمن نتوانسته در آن‌ها نفوذ نماید.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه دهه فجر، پیروزی مردم بر حکومت شاهنشاهی، استکبار و صهیونیست‌هاست، گفت: در این ایام باید علاوه بر تبیین عنایت خدا و توجهات اهل‌بیت(ع) و ولایت مداری مردم، افراد جامعه را نسبت به فرهنگ دشمن‌ستیزی و حیله‌ها و مکرهای آن‌ها آگاه نمود؛ اگر تنها از پیروزی‌ها و خوشی‌ها و لذت‌ها بگوییم، دشمن به توطئه می‌پردازد. اگر این توطئه‌ها و نقش‌های شوم دشمنان برای مردم تبیین نشود، ممکن است جامعه به سمتی برود که تحت نفوذ دشمن قرار گیرد.
وی با اشاره به تغییر مسیر هدایت و ولایت در صدر اسلام گفت: بعد از پیامبر، حکومت در دستان غاصبان و بنی‌امیه قرار گرفت؛ یکی از حیله‌ها و مکرهای بنی‌امیه بر اساس سخن امام صادق علیه‌السلام، این بود که مردم و مبلغانی که تریبون دار بودند، هر چه می‌خواستند، از ارزش‌ها و ایمان و توحید می‌گفتند، ولی اجازه نداشتند که از شرک و کفر برای مردم چیزی بگویند، بنی‌امیه برای این‌که بتوانند کفر و شرک را بر مردم بگسترانند، این رویه را در پیش گرفت تا مردم نسبت به کفر و شرک بی‌اطلاع باشند و ندانند کفر و شرک و مصادیق آن چیست.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام از مهم‌ترین کارها که در ایام‌الله دهه فجر باید به آن پرداخته شود را دشمن‌شناسی، تبیین ظلم‌ها و ویژگی‌های دشمنان و راه‌های نفوذ آن‌ها بر مردم عنوان کرد.
وی در پایان افزود: امام خمینی(ره)، کسی بود که به راه خود ایمان داشت و این ایمان را از ایمان رسول اکرم(ص) در ترویج اسلام الگو گرفته بود. امام در این راه آگاهانه و خستگی‌ناپذیر قدم برمی‌داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان این‌که هنوز هم یاد و خاطره امام زنده است، گفت: نباید یاد و خاطره امام تحریف شود، امام خمینی(ره) روح امید را در جامعه می‌دمید و از الطاف الهی می‌گفت و در کنار آن دشمنان را معرفی می‌کرد و امریکا را شیطان بزرگ نامید. امام به ما آموخت که به دیگران متکی نباشیم و هیچ‌گاه زیر بار ذلت نرویم.
وی تأکید کرد: امروز بهترین کسی که می‌تواند چهره نورانی امام خمینی(ره) را تبیین کند و اگر افرادی بخواهند این چهره را غبارآلود کنند، غبارها را بزداید، وجود مبارک آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای است که شایسته‌ترین کسی است که می‌تواند امام را درست معرفی کند.
امام جمعه قم بابیان این‌که هیچ‌کسی از ایشان به حضرت امام(ره) نزدیک‌تر نیست، تصریح کرد: منظور از نزدیک بودن، نزدیکی فکری و اعتقادی و مکتبی است، همان‌طور که جناب سلمان بااینکه از قریش و از عرب نبود، به‌اندازه‌ای ازنظر فکری و اعتقادی به پیامبر نزدیک شد که پیامبر ایشان را از خود و اهل‌بیتشان معرفی کردند.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha