جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید تنها به کلی گویی در خصوص نقش روحانیت در مبارزات انقلاب اکتفا شود، تصریح کرد: علما و روحانیان در ابتدای آغاز مبارزات نهضت امام در صحنه حاضر بودند و این مسأله نقطه عطفی در تاریخ مبارزات روحانیت در دهه های اخیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ساری با بیان این که انقلاب اسلامی یک تحفه الهی بود که خداوند متعال آن را به ملت بزرگ ایران عطا کرده است، افزود: امروز باید قدردان این نعمت ارزشمند الهی باشیم و در جهت حفظ و حراست از آن تلاش کنیم.

معاون حوزه علمیه مازندران از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن حاضر یاد کرد و با بیان این که این انقلاب عظیم در حالی به وقوع پیوست که قدرت های بزرگ جهان از رژیم حاکم آن دوران حمایت می کرد، بیان داشت: وحدت و همبستگی ملت بزرگ ایران موجب شد همه قدرت های جهان در برابر خروش عظیم این ملت عقب نشینی کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران، امید را در دل ملت های جهان زنده کرد، افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب، ملت های آزادی خواه جهان اجازه کوچکترین تحرک و اظهار وجود نداشتند و در شرایط خفقان کامل به سر می بردند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر وحدت، همبستگی و حضور در صحنه ملت بزرگ ایران نبود انقلاب اسلامی به نتیجه مطلوب خود نمی رسید، افزود: امام خمینی(ره) با همراه کردن عموم مردم به ویژه طبقات ضعیف و محروم جامعه با نهضت انقلاب توانستند یک خروش عظیم ملی را بر علیه رژیم طاغوت ساماندهی کنند.

وی با اشاره به این که امروز نیز در سایه حضور  مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی از جایگاه رفیعی برخوردار است، گفت: اگر حضور در صحنه مردم نباشد به حتم دشمنان به اهداف خود خواهد رسید.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که استمرار انقلاب اسلامی ایران نیز  مرهون حضور و نقش آفرینی ملت ایران است، گفت: دشمن نیز به همین دلیل تلاش می کند با اهداف و برنامه های مختلف میان مردم و حکومت اسلامی فاصله بیاندازد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) و حضور اثرگذار و تعیین کننده روحانیت موجب شد توده های مختلف مردم برای همراهی با نهضت انقلاب بسیج شوند، گفت: امروز نیازمند تبیین بیشتر نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان هستیم.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید تنها به کلی گویی در خصوص نقش روحانیت در مبارزات انقلاب اکتفا شود، تصریح کرد: علما و روحانیان در ابتدای آغاز مبارزات نهضت امام در صحنه حاضر بودند و این مسأله نقطه عطفی در تاریخ مبارزات روحانیت در دهه های اخیر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha