شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 407184
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
اتحاد قبایل یمن در برابر متجاوزان

حوزه/ استمرار تجاوز عربستان به یمن باعث شده قبایل یمنی برای اولین بار در تاریخ خود لباس سنتی را کنار گذاشته و لباس رزم برتن کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه یمنیون، استمرار تجاوز عربستان به یمن باعث شده قبایل یمنی برای اولین بار در تاریخ خود لباس سنتی را کنار گذاشته و لباس رزم برتن کنند. در این راستا قبایل صنعا، ذمار، عمران، حجة، الحدیدة، إب و تعز که تا کنون و در دو سال گذشته نقش مهمی در حمایت از کمیته های مردمی وابسته به انصارالله داشتند، اعلام کرده اند که قصد دارند وارد رویارویی مستقیم با نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان بشوند.

این قبایل یمنی که تا کنون و در طول سال های گذشته سرگرم جنگ های قبیله ای و انتقام جویی های داخلی بودند، اکنون به فکر انتقام گرفتن از متجاوزان عربستان و امارات و نیروهای محلی خائن به یمن هستند که به سود سعودی ها وارد میدان شده اند.

در این گزارش آمده در خلال هفته های گذشته نیروهای انسانی متجاوز در منطقه نهم واقع در شرق صنعا افزایش یافته اند و قصد پیشروی در سلسله جبال یام در منطقه أرحب را ندارند، اما قبایل أرحب در مقابل آنها ایستاده اند و دو هفته است که در حال مقاومت در برابر متجاوزان هستند و نمایشی نظامی و عظیم با مشارکت هزاران نفر از جوانان و مردان خود به راه انداخته اند که بیشتر این جوانان نیز در دوره های ویژه آموزش نظامی دیده و آماده رزم هستند.

علاوه بر این قبایل همدان، حیمه، بنی حشیش، خولان، بلادالروس و سنحان در استان صنعا و قبایل الحداء، أنس، رداع، البیضاء، المحویت، خیران و عبس در استان حجة و قبایل یام و برخی قبایل دیگر استان الحدیده نیز اعلام کرده اند که قصد ورود به میدان جنگ و درگیری مستقیم با متجاوزان را دارند و تمام این قبایل رزمایش ها و نمایش های نظامی عظیمی را در مناطق خود به راه انداخته اند به گونه ای که فقط یک روز پس از رزمایش نظامی قبیله انس در ذمار، قبیله الحداء در استان ذمار نیز صبح روز گذشته رزمایش مشابهی را با عنوان اشداء علی الکفار به راه انداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha