سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: گناهان کوچک فتح بابی است برای گناهان بزرگ، لذا نباید هیچ گناهی را کوچک شمرد چون اگر کسی از گناه کوچک نترسید مطمئنا به گناهان بزرگ نیز آلوده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز در جمع روحانیون و طلاب اصفهان، در مبحث گناه به گناهان کوچک یا به اصطلاح محقرات ذنوب اشاره کرد و گفت: این نوع گناهان یعنی گناهان کوچک، روی آن حساسیت خاصی هست.

وی با اشاره به روایتی، افزود: امام صادق علیه السلام فرمود همانا رسول خدا صلی الله علیه و آله با یاران خود در زمین بی گیاه فرود آمدند، حضرت به یاران فرمود: مقداری هیزم بیاورید، عرض کردند: ای رسول خدا ما در مکانی بی گیاه هستیم و در اینجا هیزم نیست . حضرت فرمود: هر کدام از شما به اندازه ای که می توانید بیاورید ، (جیزی نگذشته بود که ) هر کدام مقداری هیزم آوردند و در مقابل پیامبر روی هم ریختند . رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: گناهان نیز این گونه جمع می شوند، سپس فرمود: از گناهان کوچک حذر کنید زیرا هر چیز جوینده ای دارد و همانا جوینده گناهان (که فرشته است ) آنچه را که (مردم ) پیش فرستاده اند و اثرهای آنها را می نویسد و هر چیز را در پیشوایی آشکار فراهم کرده ایم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گناهان کوچک فتح بابی است برای گناهان بزرگ، لذا نباید هیچ گناهی را کوچک شمرد چون اگر کسی از گناه کوچک نترسید مطمئنا به گناهان بزرگ نیز آلوده می شود.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: شیطان اعمال بد انسان را زینت می بخشد، به گونه ای که  گناه بزرگ را کوچک جلوه می دهد، پس در نظر داشته باشیم که گاهی کوچک شمردن گناه القاء شیطان به ذهن ماست.

امام جمعه موقت اصفهان به آسیب دیگر کوچک شمردن گناه اشاره کرد و گفت وقتی انسان گناه را کوچک بشمرد، معمولا آن را فراموش می کند و نمی تواند از آن گناه توبه کند، پس کوچک شمردن گناه اثرات جبران ناپذیری بر سرنوشت انسان می گذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha