جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بالاترین نهاد اسلامی اندونزی علیه اخبار جعلی فتوا صادر کرد

حوزه/شورای علمای اندونزی، بالاترین نهاد مذهبی اسلامی این کشور طی صدور فتوایی انتشار هر گونه اخبار جعلی و دروغین را حرام اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بالاترین نهاد مذهبی اسلامی در اندونزی، با صدور فتوایی انتشار هر گونه اخبار جعلی و دروغین را حرام اعلام کرد.

 اخبار جعلی در اندونزی یک مشکل بزرگ محسوب می‌شوند، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات فرمانداری در ماه فوریه، هراس می‌رود گزارش‌ها و اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی این کشور سبب دامن زدن به درگیری‌های قومیتی و سیاسی شود.

معروف امین رئیس شورای علمای اندونزی (میو) گفت که در رابطه با  فتوای جدید مربوط به حرام کردن اخبار جعلی با وزیر ارتباطات و آموزش و پرورش مشورت و مذاکره کرده است و طبق این فتوا هر گونه دروغ و تهمت در رسانه‌ها ممنوع و حرام است.

معروف در این باره گفت: ما از دولت خواسته‌ایم در رابطه با هر گونه راهنمایی (مذهبی) به ما مراجعه کنند تا رویکرد ما به گونه‌ای نباشد که مخالف با سیاست‌های دولت به نظر برسد. چرا که ما باید از همدیگر حمایت کنیم.

یادآور می شود این سازمان اسلامی در 11 اکتبر با انتشار بیانیه‌ای، باسوکی جاهاجا پورناما؛ فرماندار چینی‌الاصل و مسیحی جاکارتا ملقب به آهوک را متهم به اهانت به قرآن کرد. آهوک گفته بود که مسلمانان و مخالفانش از یک آیه‌ قرآنی برای فریب هوادارانش استفاده کرده‌اند.

این امر منجر به تشکیل «جنبش ملی دفاع از فتوا» شد که مسئول برگزاری سه راهپیمایی گسترده علیه آهوک در جاکارتا شد که یکی از آنان به خشونت کشیده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha