پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی-مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تأکید بر این که حوزه نیاز به تحول دارد، گفت: ایجاد تحول در حوزه به معنی از دست دادن سنت های بنیادین این نهاد نیست، بلکه باید با حفظ سنت های اصیل حوزه، به روز حرکت کرده و مسائل را به روز تحلیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به الزامات تحول در حوزه های علمیه، اظهار داشت: بی شک حوزه اگر چه در بطن جامعه اسلامی قرار داشته و به عنوان رهبر و هدایتگر مطرح است اما سایر مؤسسات جامعه مستثنا نیست.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: همان گونه که در سایر مراکز، تحول از ضروریات و الزامات است، حوزه نیز اگر بخواهد این راهبری و هدایتگری را انجام دهد، چاره ای جز آن ندارد که همان تحولات را در خود ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تحول به معنی دگرگونی نیست، افزود: بی شک ایجاد تحول، از دست دادن سنت های بنیادین، معیارها و مبانی اصلی نیست، بلکه باید با حفظ همان مبانی و بنیان اساسی که حوزه بر روی آن بنا شده است، به روز حرکت کرده و مسائل را به روز تحلیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: نباید از مسائل عقب ماند، بلکه همراه بودن نیز برای حوزه کافی نیست، لذا می طلبد حوزویان، علما و بزرگان چند قدمی جلوتر از دیگران در مسائل مختلف حرکت کنند؛ همانگونه که دشمنان اعتراف می کنند ما هر نقشه ای را طراحی می کنیم رهبر ایران چند ماه پیش از آن، آن را می بیند و با یک سخنرانی و حرکت نقش بر آب می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha