جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گسترش تروریسم در بورکینافاسو و حمله به مدارس روستایی

حوزه/ یک گروه تروریستی وابسته به القاعده در بورکینافاسو با حمله به مدارس در روستاهای این کشور معلمان را با تهدید وادار به تغییر برنامه درسی می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ibtimes، یک گروه تروریستی در بورکینافاسو با درنوردیدن روستاهای این کشور آفریقایی، مدارس را مورد تهدید قرار می‌دهد.
این گروه تروریستی وابسته به القاعده موجب گسترش رعب و وحشت در مدارس سراسر شمال بورکینافاسو شده و مردان مسلح آن وارد مدارس شده و معلمان را مجبور به رها کردن برنامه‌های درسی ملی و خواندن قرآن می‌کنند. این تروریست‌های مرتبط با القاعده به دنبال دسترسی به ساحل عاج بوده و به همین جهت نیز به سمت بخش‌های دست نخورده آفریقا پیشروی می‌کنند.
پیش از این نیز کماندوهای شبه نظامی این گروه تروریستی دست به حمله تلافی جویانه در شب سال نو در استان شمالی بورکینافاسو زده بودند. این هفته نیز گزارش‌هایی از رسیدن مردان مسلح سوار بر موتورسیکلت به روستاها به دست آمده که به کلاس‌های درس وارد شده و با تهدید مسلحانه معلمان را مجبور به تغییر برنامه درسی می‌کنند و معتقدند که دانش آموزان فقط باید قرآن بخوانند.
با گسترش ترس و وحشت، بسیاری از ساکنان روستا از خانه‌هایشان گریختند.
کورنی دوفکا مدیر آفریقای غربی در دیدبان حقوق بشر نگرانی خود را در این باره ابراز داشته و درباره گسترش تروریسم در شمال بورکینافاسو هشدار داد.
وی با بیان اینکه سردسته این گروه تروریستی یک واعظ افراطی به نام مالام ابراهیم دیکو می‌باشد، وضعیت را در بورکینافاسو نگران کننده اعلام کرد. در طی سال‌های گذشته دیکو موفق به ایجاد رابطه با جبهه آزادی کتابت مکینا شده که در مالی فعالیت می‌کنند. این گروه وابسته به انصارالدین، یک گروه جهبه فعال القاعده در مغرب می‌باشند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha