جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی پور حسینی

حوزه/ رئیس موسسات فرا گستر از تولید مجموعه پویانمایی «بشین، آه» با هدف فرهنگ سازی نسبت به استقلال ملی در جنبه های مختلف و ترسیم وضعیت دوران پهلوی اول و دوم خبر داد.

حجت الاسلام سید علی پور حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت: این مجموعه پویانمایی در چهار بخش تعریف شده که سه مرحله نخست شامل دوره رضا شاه، محمد رضا شاه و دوران بعد از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: شخصیت اول این مجموعه شخصی است به نام «آه» که برای رفع مشکلاتش به توانمندی دیگران به ویژه آمریکایی ها تکیه می کند؛ او در مرحله اول در کارها شکست می خورد و در ادامه با راهنمایی اطرافیان راهکارها را پیدا می کند و با تکیه به توانمندی خودش پیروز می شود.

نویسنده و کارگردان مجموعه پویانمایی «بشین، آه» خاطرنشان کرد: در بخشی از این مجموعه در قالب فانتزی و طنز، آسیب های سیاسی اجتماعی و اقتصادی دوران محمدرضا شاه به تصویر کشیده می شود، ضمن آنکه در فلش بک هایی به رخدادهای زمان رضا شاه نیز پرداخته می شود.

حجت الاسلام پور حسینی ادامه داد: در دوران حکومت اسلامی هم کسانی هستند که دلبستگی هایی به جامعه غربی و آمریکا دارند و با مشکلاتی مواجه می شوند از این رو در مرحله سوم مجموعه، به آسیب شناسی این موضوع در زمان کنونی خواهیم پرداخت.

رئیس موسسات فراگستر درباره نتیجه تولید این مجموعه پویانمایی گفت: وقتی ما این مسائل را مطرح می کنیم کسانی که دل بسته نظام اسلامی هستند از تجربیات گذشته درس می گیرند تا در رفتارهای آنیده روی نیروی داخلی سرمایه گذاری کنند، حتی کسانی که در جبهه ما نیستند مجذوب این کار خواهند شد چون نقد ما فراجناحی است و نسل یک دوره یا یک مقطع خاص را نقد نمی کنیم.

وی یادآور شد: نقد ما از جنس طنز تلخ نیست بلکه نقد منصفانه ای است که بتواند در قلب نوجوانان و جوانان که امید آینده کشور هستند، امید به وجود بیاورد.

نویسنده و کارگردان مجموعه پویانمایی «بشین، آه» افزود: در مرحله آخر کار، تلاش می کنیم کارهایمان بر اساس موضوعات روز تولید و عرضه شود به صورتی که اگر صبح اتفاقی در ایران و جهان رخ داد، تا عصر همان روز یک پویانمایی کوتاه تولید و عرضه کنیم.

حجت الاسلام پور حسینی با بیان اینکه هم اکنون در موسسات فرا گستر، در هر ماه 45 دقیقه تا یک ساعت تولید پویانمایی داریم افزود: صد قسمت یک دقیقه ای از مجموعه «بشین، آه» آماده توزیع است که در صددیم در دهه فجر اولین مجموعه را به دست مخاطبان برسانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha