شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با وجود اینکه والدین بر فرزندان ولایت دارند، ولی باید توجه داشته باشند که فرزندان وسیله آزمایش والدین هستند و خداوند می‌خواهد بداند که چگونه فرزندانتان را برای پاسداری از دین تربیت و آماده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشست هم اندیشی اولیاء طلاب مدرسه علمیه محمودیه فاروج، با اشاره به آیه رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً اظهار داشت: اولیای طلاب کسانی هستند که خدا توفیق این را به آن‌ها داد که فرزندانشان را در جبهه جنگ نرم و در رکاب حضرت ولی‌عصر (ارواحنا له الفداء) به میدان مبارزه علمی برای دفاع از اسلام فرستادند .

وی همچنین با قرائت آیه ۲۸ سوره مریم « يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا» خطاب به اولیاء طلاب، گفت: همان طور که حضرت مریم(س) برای به دنیا آوردن حضرت مسیح علیه‌السلام احتیاج به پدر و مادر شایسته‌ای دارد، والدین طلاب هم که پشتوانه معنوی طلاب هستند باید در تمام مسیر طلبگی حامی و پشتیبان فرزندان خود باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ضمن قرائت دعای امام زمان (عج) که می‌فرماید: أللّهُمَّ .. وَ تَفَضَّلْ ... عَلَى الْمُتَعَلِّمِينَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِ افزود: امام زمان از طلبه انتظار جهد و تلاش و رغبت در طلبگی دارند و این مهم تنها با هماهنگی خانواده طلاب محقق می‌شود

حجت الاسلام سالاری مکی افزود: اگر نگاهمان در تربیت فرزندانمان نگاه به یک سرباز امام زمان (عج) و پشتیبانی از دین مبین اسلام باشد، مطمئناً مشمول اجر و پاداش خداوند خواهیم شد.

بر پایه این گزارش، نشست هم اندیشی اولیاء طلاب مدرسه علمیه محمودیه فاروج باهدف ایجاد هماهنگی و بیان ضرورت ایجاد سه ضلع مؤثر در تربیت طلاب (یعنی استاد، پدر و مادر ) برگزار شد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha