پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ناصررفیعی

حوزه/ کارشناس علوم دینی : وضع کنونی جامعه بسیار اسف بار است؛ در مدارس ابتدایی و راهنمایی ۹۰ درصد سؤالات در زمینه روابط دختر و پسر و مسائل جنسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصررفیعی صبح امروز در همایش طلیعه حضور با شرکت بیش از 1000 نفر از طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد اظهارداشت: انسان موفق بر اساس روایات کسانی هستند که اهل علم هستند یا با اهل علم مراوده دارند.

نویسنده کتاب « گفتار رفیع » افزود: حضرت ختمی مرتبت (ص) می فرمایند؛ یا عالم باشید، یا دانشجو باشید، یا شنونده علم باشید و یا علاقه مند با علم باشید که اگر از این چهار گروه نباشید، هلاک می شوید.

استاد دانشگاه ادامه داد: حضور در مدارس و حوزه های علمیه فرصتی ارزشمند است که امروز نصیب همه شما شده است و باید این دوران را مغتنم شمرده و بهترین بهره را ببرید، این راهی را که شروع کرده اید به بهترین شکل بپیمایید و در ادبیات، فقه، اصول و در مباحث قرآنی به شکل تخصصی به مطالعه بپردازید.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی بیان داشت: وضع کنونی جامعه بسیار اسف بار است؛ در مدارس ابتدایی و راهنمایی 90 درصد سؤالات در زمینه روابط دختر و پسر و مسائل جنسی است.

این مبلغ  اظهارداشت: کمترین اثر درس های حوزه علمیه این است که انسان خودش را می تواند بسازد؛ علم دو قسم حقیقی و ظاهری دارد؛ علم حقیقی به معنای علم معرفت و خداشناسی است؛ علمی که با خواندن آن نوری در دل فرد به وجود نیاورد، علم نیست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود: گول این حرف های عوام فریبانه را نخورید که دختران چادری خریدار ندارند؛ جوانان جامعه ما همیشه به دنبال دختران پاک و با تقوا هستند و روزی نیست که جوانی برای یافتن دختر چادری و پاک به من مراجعه نکند.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه علوم واقعی به چهار دسته خدا شناسی، خود شناسی، وظیفه شناسی، آسیب شناسی تقسیم می شوند، بیان داشت: تنبلی و کسالت نباید در علم وجود داشته باشد؛ هر چه می خواهید باید در جوانی حفظ کنید چرا که اگر سن شما به 50 برسد، افول خواهید کرد و حتی ممکن است نام فرزندان خود را هم فراموش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی آگاهی طلاب را عامل مهمی برای موفقیت طلاب دانست و گفت: تعداد آمار و ارقام مهم نیست، بلکه آگاه بودن مهم است؛ تلاش، اخلاص و تواضع سه ویژگی بارز علما و مراجع تقلید است.

وی افزود: طلاب و دانشجویان علم باید نسبت به کسب علم عطش داشته باشند؛ انسان عالم هر چه جلوتر می رود، متوجه می شود که جهل او بیشتر است؛ فرصت خود را صرف فضای مجازی نکنید و از دقایق زندگی خود بهترین بهره را ببرید.

لازم به ذکر است، همایش یک روزه طلیعه حضور با شرکت بیش از 1000 نفر از طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران استان تهران صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) منطقه جمکران قم آغاز و در حال برگزاری است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha