سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بهمن ماه سال ۵۷ تحول عظیم و شگرفی در ایران رخ داد که امام خمینی(ره) از آن به عنوان معجزه الهی یاد کردند، گفت: این انقلاب عظیم چالش جدی را برای مستکبران جهان ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لایئنی، مسئول حوزه علمیه نکا امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه مسجد جامع نکا با تبریک فرا رسیدن این ایام، وحدت محور ولایت، وجود رهبری هوشمند و با صلابت و همچنین ایمان و اعتقادات قلبی ملت ایران را مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم کشورمان از آغاز مبارزات نهضت تا به امروز همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که ایمان قلبی ملت بزرگ ایران همه قدرت های بزرگ جهانی را کنار زد و به یک انقلاب عظیم و جهانی ختم شد، خاطرنشان کرد: این انقلاب امروز به یک کشورمقتدر و تأثیرگذار در عرصه بین المللی تبدیل شده است.

مسئول حوزه علمیه نکا با بیان این که مردم در هر انقلابی یکی از ارکان اصلی آن محسوب می شوند، افزود: اگر حضور در صحنه مردم نبود، انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت و به همین دلیل است که امام راحل حضور یکپارچه مردم را در صحنه از عوامل موفقیت انقلاب می دانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بهمن ماه سال 57 تحول عظیم و شگرفی در ایران رخ داد که امام خمینی(ره) از آن به عنوان معجزه الهی یاد کردند، بیان داشت: این انقلاب عظیم چالش جدی را برای مستکبران جهان ایجاد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، ملت بزرگ ایران را مردمی دیندار و مؤمن معرفی کرد و با بیان این که نهضت انقلاب اسلامی بر گرفته و به تأسی از نهضت حسینی بود، تصریح کرد: این قیام ملی که بر پایه احساسات قوی مذهبی و انقلابی استوار بود، موجب پیروزی یک انقلاب جهانی و خوشحالی بسیاری از ملت های جهان شد.

وی با بیان این که کشور در سیاست گذاری کاملاً وابسته بود و برای هر اقدام بین المللی باید با آمریکا و انگلیس هماهنگ می شدند، بیان داشت: هیچ ننگی بالاتر از این نیست که یک کشور برای کوچکترین مسائل مربوط به کشور نیز وابسته به غرب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که حرکت انقلابى ملت ایران بر پایه ارزش ها و آرمان هاى مکتب تشیع بود، بیان داشت: علیرغم همه تلاش های رژیم و کمک های خارجی، اما اتحاد و همدلی ملت موجود سرنگونی رژیم پلهوی شد.

وی با اشاره به این که دشمنی ها و توطئه های بدخواهان انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب نیز به پایان نرسید و با حجم بیشتری دنبال شد، خاطر نشان کرد: اما مردم کشورمان در همه بحران های پس از انقلاب، با ایمان و تقوای الهی از انقلاب و نظام اسلامی حراست و پشتیبانی کردند.

این استاد حوزه  با بیان این که امروز رسالت آحاد جامعه به ویژه مسئولان و نخبگان در حفظ و حراست از آرمان های انقلاب بسیار مهم و حائز اهمیت است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا خدای ناکرده آرمان های انقلاب در جامعه کمرنگ نشود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha