جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای شیعه و سنی

حوزه / نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت شهرستان راز و جرگلان به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، امام جمعه راز و جرگلان ، در نشست مشترک علمای شیعه و سنی به مناسبت دهه فجر، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران عطیه بزرگ الهی بوده که نصیب ملت ایران شد از این رو باید همواره مردم و مسئولان شکرگزار این نعمت الهی باشند.

حجت الاسلام علی نوروزی با اشاره به انکه اساسا دفاتر علما و حوزه های علمیه پایگاه اصلی انقلاب اسلامی بود، افزود: اکنون تشریح و تبیین ارزش های ناب انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تکلیف جامعه روحانیت به خصوص ائمه جمعه است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی همواره در صدد ایجاد تفرقه و جدایی روحانیت از مردم گام بر می دارند که لزوم خنثی سازی توطئه های دشمنان در گروه وحدت و یکپارچگی مردم و روحانیت است

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: حفظ وحدت و انتقال ارزش‌های انقلاب و بازگو کردن حوادث و رخدادهای مرتبط با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز یکی از مهم‌ترین وظایف علما و روحانیون شیعه و سنی است.

وی همچنین با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو گفت‌: مردم ایران همه تلاش کردند تا این حادثه را با کمترین آسیب‌ها و صدمات مدیریت کنند لیکن، امروز شاهد هستیم در اقصی نقاط جهان روزانه هزاران ساختمان بر سر مردم بی‌گناه تخریب می‌شود و مردم بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه راز و جرگلان تصریح کرد: کشورهای سوریه یمن بحرین عراق و افغانستان در این جریانات آسیب‌های زیادی دیده‌اند که متاسفانه جوامع بین‌المللی هیچ‌گونه توجهی به آن‌ها ندارند‌.

وی در ادامه با اشاره برگزاری نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت راز و جرگلان به مناسبت دهه فجر بیان داشت: از حضور علما تقدیر و تشکر داریم و این نشست را به‌عنوان عهد و پیمان و میثاق با انقلاب اسلامی قلمداد می‌کنیم و امیدواریم که مسائل و مشکلات و دغدغه‌ها موردبررسی قرار بگیرد تا با همفکری و مساعدت بر مشکلات پیروز شویم.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان هم ‌ضمن تشکر از برگزاری نشست علمای شیعه و اهل سنت به مناسبت دهه فجر  گفت‌: از همدلی و وحدت مردم شهرستان قدردانی می‌کنیم و امروز این شهرستان مظهر وحدت وزندگی مسالمت‌آمیز اقوام است.

احمد ریواده ‌بابیان اینکه  امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران اسلامی به‌عنوان الگو در جهان مطرح‌شده و تاثیر زیادی در تعیین حکومت‌های منطقه دارد گفت: ما هم همواره  باید قدر این ایام را دانسته  و وحدت و اتحاد را بیشتر تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از انقلاب اسلامی بدون صیانت از اهداف و ارزش های والای آن امکان پذیر نیست، بنابراین مسئولان باید تشریح، تبیین و نهادینه کردن ارزش های دینی و انقلابی را سرلوحه برنامه های خود در دهه مبارک فجر قرار دهند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha