جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز حوزه های علمیه خواهران / حجت الاسلام والمسلمین تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه مسئول هدایت فکری جامعه است، گفت: حوزه های علمیه خواهران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، نقش مؤثری دارند و انتظار می رود در تحولات آینده نیز، همچنان نقش مهم خود را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۳بهمن)، در اولین همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز حوزه‌های علمیه خواهران که در محل مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران، نقشه سیاسی جهان را تغییر داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 57، همانند زلزله ای همه مناسبات مادی استکبار جهانی را به هم ریخت و منشاء این اقتدا و انقلاب از حوزه های علمیه و مدرسه فیضیه قم بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با بیان این که امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب ملت ایران، یک عالم وارسته، شخصیتی ممتاز، مجاهد و مبارز بود که در همین مدرسه فیضیه قم رشد و تربیت یافته بود، گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی از مکتب فقه و فقاهت بوده و از حوزه های علمیه قد علم کرد و در نهایت شاهد آن بودیم که پرچم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در کشور برافراشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان این که حوزه‌‌های علمیه هدایت فکری مردم را برعهده دارند، گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران، برخاسته از متن اسلام ناب محمدی(ص) است و پیشاپیش این نهضت هم، سلسله جلیله روحانیت بودند که با حمایت و همراهی مردمی که عاشق مکتب حسینی بودند و با رهبری امام خمنی(ره) به عنوان عالم بزرگ، فرزانه، فقیه، فلیسوف و مجاهد، نهضت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه سخنانش اظهار داشت: دهه فجر ایامی است که مردم مؤمن و معتقد ایران، به اصل انقلاب آگاهی یافتند و در 22 بهمن 57 نیز، بساط رژیم پهلوی را جمع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در ادامه با تقدیر از فعالیت خیرین در ساخت مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور، گفت: حوزه های علمیه خوهران در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، نقش مؤثری دارند و انتظار می رود در تحولات آینده نیز، همچنان نقش مهم خود را ایفا کنند.

وی افزود: البته به نسبت نیازهای کشور، اگرچه تعداد فعلی مدارس علمیه خواهران، جواب‌گوی حجم انبوه نیازها نیست، ولی همین میزان فعلی مدارس علمیه خواهران نیز توانسته، در مدت فعالیت هایی که داشته است، اثرات مثبتی بر ارتقای فرهنگ خانواده، مدیریت درست مجالس مذهبی و هدایت فکری جوانان داشته باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، با بیان این که اقدام خیرین ماندگار است، گفت: نفس انجام کار خیر، یک کار تربیتی و در راستای رسیدن به کمالات انسانی و الهی است؛ از این رو باید شرایطی را فراهم کنیم تا همه مردم ولو به اندازه یک آجر، در انجام کارهای خیر از جمله مدرسه سازی برای حوزه های علمیه سهیم باشند.

313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha