جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
كبري خزعلي

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: امروز یکی از وظایف اصلی بانوان تبديل مدرسه، دانشگاه و حوزه های علمیه به محیطي انقلابي و عمل آنها بر اين اساس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر کبری خزعلی، در «نشست گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی» ظهرامروز در جمع بانوان شاغل و خادم افتخاری در  حرم امام رضا(ع) با اشاره به اهميت حضور انقلابي بانوان، تصريح كرد: امروز یکی از وظایف اصلی بانوان تبديل مدرسه، دانشگاه و حوزه های علمیه به محیطي انقلابي و عمل آنها بر اين اساس است.

وی كه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی سخن مي گفت، خاطر نشان کرد: امروز استاد حوزه و دانشگاه برای حفظ آرمان و ارزش های این انقلاب می تواند با انقلابی بودن در عمل و گفتار از این گوهر با ارزش حمایت کند.

 رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به حضور زنان ایرانی در انقلاب اسلامی گفت: پر رنگ شدن نقش بانوان در انقلاب اسلامی در میان جنبش انقلابی دنیا دارای شهرت زیادی است .

خزعلي با اشاره به اینکه قرآن کریم زنانی را معرفی می کند که تکلیف خود را در مقطع حساس می دانستند، افزود: بانوان باید در مقاطع حساس در جامعه حضور داشته باشند و انقلابی عمل کنند.

وي درباره فعاليت اجتماعي حضرت زهرا(س) در مقطعي حساس، توضيح داد: ايشان پس از رحلت پیامبر(ص) همراه با فرزندان به دفاع از امامت همسرش پرداخت و با اینکه ابوذر و سایر یاران بودند، ولی به اندازه دختر پیامبر(ص) و خطبه فدکیه ایشان تاثیر گذار نبوده است.

خزعلی دو دستاورد مهم انقلاب اسلامي براي قشر زنان را ايجاد خودباوري و هويت اسلامي عنوان و خاطر نشان كرد:  اين دو دستاورد زمينه رشد و تعالي زنان را در جامعه فراهم ساخت و فرصت حضور آنها را در جامعه پررنگ‌تر كرد تا بتوانند به شكل توانمندتري در همه عرصه‌ها قدم بردارند.

وی در این باره افزود: حركت‌هاي متعالي و مثبت در انقلاب اسلامی  موجب تحكيم بنيان خانواده و نقش مادرانه آنها شده است و بعد از انقلاب اسلامي خانواده‌ به عنوان مهم‌ترين و اصلي‌ترين نهاد براي رشد و كرامت انساني همچنين زن در يك خانواده به عنوان عنصري انسان‌ساز معرفي شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اظهار تاسف از این ديدگاه که اگر زنان راننده کامیون و بنا شوند، آن را یک هنر بزرگ و یک هدف عالی در جامعه تصویر کشیده شده است، افزود: از آنجا كه استفاده ابزاری از زنان در دین اسلام مورد نکوهش واقع شده است، یکی از عوامل ايجاد انقلاب اسلامي همين بود كه زنان به جایگاه واقعی دست پیدا کنند و از آنها برای ایجاد فساد و فحشا در جامعه استفاده نکنند.

وی افزود: اين امر براي نخستين مرتبه نبود كه بانوان در صحنه هاي سياسي و اجتماعي حضور داشتند بلكه مشاركت فعالانه آنها در لحظه هاي حساس و سرنوشت‌ساز ملت و حماسه‌هاي ملي و مذهبي قابل تحسين بوده و هست.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، سلامت هر جامعه را در گرو سلامت خانواده دانست و توضيح داد: خانواده كانون پرورش و تربیت نسل های بعدی است و مادر نقش اصلی این جامعه کوچک و موثر را برعهده دارد.

انتهاي پيام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha