پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم دستجردي

حوزه/ مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: شجاعت و کلام شیوای حضرت زینب(س) در حالي ماندگار شد که پس از ۱۴۰۰ سال از این حادثه زنان ایرانی با الگوبرداری از رسالت ايشان در روز عاشورا، اسلام را در ایران در کنار برادران خود دوباره احیا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرضیه وحید دستجردی، مشاور رئیس قوه قضائیه ، در نشست گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب اسلامی که  ظهرامروز 13 بهمن ماه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی و در جمع بانوان شاغل و خادم افتخاری در  حرم امام رضا (ع)  برگزار شد،با اشاره به اینکه یکی از وظایف بانوان رساندن پیام انقلاب اسلامی به سایر زنان دنیا است،  یادآور شد: شجاعت و کلام شیوای حضرت زینب(س) در حالي ماندگار شد که پس از 1400 سال از این حادثه زنان ایرانی با الگوبرداری از رسالت ايشان در روز عاشورا، اسلام را در ایران در کنار برادران خود دوباره احیا کردند.

وي گفت: اسلام برخلاف جوامع و تمدن جاهلی كه زنان را حقیر و ضعیف و دون شمرده و آنان را در خدمت ابتذال و فساد گرفته بود، شخصیتی باكرامت و مقامی والا به زنان، بخشید.

وحید دستجردی ادامه داد: این مقام و منزلت، توأم با فداكاری و ایثار، در پرتو انقلاب اسلامی تجلی یافت و عطر شكوفایی این موجود بزرگوار و بافضیلت، جهانیان را به شگفت آورد.

عضو هئیت امنا  کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور درباره توجه اسلام به زنان گفت: زنان، این عناصر عفاف و نجابت، نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا كردند، بلكه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... نقش برآب كردند.

وی درباره تحول فکری و روحی زنان درباره انقلاب اسلامی گفت: هنر انقلاب اسلامی این بود كه زنان جامعه ما را متحول ساخت و در مسیر اسلام و ارزشهای الهی هدایت كرد و از بی هویتی و بی بند و باری و ابتذال كه سوغات غرب بود، نجات داد.

وحید دستجردی با بيان اينكه زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خویش را یافتند و به مقام و منزلت والای خویش پی بردند و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا كردند، ابراز داشت: این تحول فكری و روحی بزرگی كه نصیب زنان شد، موهبت الهی بود كه امام خمینی(ره) بارها از آن به بزرگی یاد كرده و افتخار بزرگ ملت ایران دانستند.

وی افزود: در طول پنجاه سال سیاه حاكمیت خاندان فاسد پهلوی، زنان مسلمان زیر فشار و یورش فرهنگی استعمار و استكبار دست و پا می زدند و در اين ميان، رضاخان این مهره استعماری و استبدادی، خشن ترین شیوه را در اشاعه فرهنگ مبتذل غرب، در قالب كشف حجاب به كار برد.

مشاور رئیس قوه قضائیه خاطر نشان کرد: تحول سیاسی بانوان به بركت انقلاب اسلامی و هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) موجب شد كه دشمنان اسلام و انقلاب از گمراه ساختن آنان ناامید و درمانده شوند.

وی ادامه داد: زنان با شناختی كه از ماهیت و ترفندهای دشمنان اسلام پیدا كردند گام در میدان مبارزه و سیاست نهاده و دشمن  را از صحنه بیرون کردند.

انتهاي پيام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha