چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زرگرپور استاندار اصفهان

حوزه/ استاندار اصفهان در نمایشگاه کتاب کاشان ،با بیان این که ایران اسلامی از کانون های علم و دانش در دنیای امروز است، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان قدرت برتر منطقه و بازیگری اصلی ایفای نقش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، رسول زرگرپور در آیین گشایش دومین نمایشگاه کتاب کاشان که در محل مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، اظهارکرد: آنچه امروز از آرامش و امنیت داریم به برکت خون پاک شهدا بوده و باید قدردان آن باشیم.

وی تأکید کرد: ایران یکی از سه کانون تمدن ساز بشری و خاستگاه علم و دانش و مدنیت و شهرنشینی با مردمانی پرتلاش و خلاق است اما در طول سالیان پیش از انقلاب اسلامی و با روی کار بودن حاکمان بی تدبیر به ویژه در دوره قاجار و پهلوی، دچار عقب ماندگی، عدم پیشرفت و وابستگی به دیگر ملل شده بود.

استاندار اصفهان افزود: رویای تمدن بزرگ و جزیره ثبات در آن سال‌ها به سرابی بی حاصل بدل شده بود اما در اوج ناامیدی، مردی از تبار خون در 15 خرداد 42 نهضت انقلاب را آغاز کرد و با یاری مردمی مجاهد، انقلاب اسلامی ایران را در 22 بهمن 57 رقم خورد.

زرگرپور تصریح کرد: امروز بعد از گذشت 38 سال و به رغم تمامی تحریم ها و تهدیدها این انقلاب استوارتر به راه خود ادامه می دهد.

استاندار اصفهان ضمن در ادامه، ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه و نقش آن در توسعه کشور گفت: امروز شاهد رویداد فرهنگی بزرگی در شهر کاشان هستیم؛ شهری که نسبش با کتاب کهنسال است و هنوز با میراث گران‌بهای کتاب در تاریخ می درخشد.

زرگرپور ضمن نگرانی از رشد بی امان فست فودها و کاهش غم انگیز کتابفروشی ها در چند سال گذشته در استان اصفهان اظهار کرد: در یکی دو سال گذشته و با طرح های مبتکرانه ای چون نذر کتاب، طرح عیدانه و غیره بخشی از این نگرانی ها رفع شد.

وی بر هم اندیشی و تلاش برای آشتی بیشتر مردم با کتاب و رواج مطالعه همگانی و عرضه آثار فاخر به جامعه و تجلیل فعالان و ناشران تاکید کرد و گفت: این رویکرد دستاوردهای مفید و موثری می تواند داشته باشد.

استاندار اصفهان پیشنهاد داد: برپایی نمایشگاه های کتاب استانی با تکریم خادمان کتاب پیوند داشته باشد.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از سیزدهم تا هجدهم بهمن ماه سالجاری در مصلای کاشان بر قرار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha