جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صادقی نسب

حوزه/ امام جمعه گناباد گفت: شرط تحقق‌اسلامی شدن دانشگاه‌ها، دغدغه‌مندی دانشجویان به جامعه و ارزش‌های اسلامی است و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی شاهد دغدغه‌مندی دانشجویان نسبت به موضوعات جامعه و ارزش‌های والای دینی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امام‌جمعه گناباد امروز در دیدار اساتید و رؤسای بسیجی مراکز آموزش عالی گناباد که به مناسبت دهه‌فجر انقلاب‌اسلامی صورت گرفت، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه و رونق آموزش و مراکز آموزش عالی بود به گونه‌ای که در گناباد قبل از انقلاب تنها یک دانش‌سرا وجود داشت اما امروز مراکز آموزش عالی متعدد با بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این شهرستان وجود دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن، اکثر اساتید دانشگاه‌ها قبل از انقلاب به علت فضای غرب‌زدگی حاکم بر کشور، افرادی اسلام‌ستیز بودند و هیچ توجهی به معنویات و ارزش‌های اسلامی نداشتند اما با آغاز مبارزات امام خمینی(ره) با استعمار و استبداد شاهد تبلور اساتید دانشگاهی انقلابی که توجه به ارزش‌های ولای اسلام دارند بوده و هستیم.

صادقی با بیان اینکه یکی از اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها بوده و است، تصریح کرد: اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها به معنای تدریس دروس حوزوی در دانشگاه‌ها نیست بلکه به معنای ارائه خدمت به جامعه و مردم بر اساس تخصص و دانش است.

امام‌جمعه گناباد شرط تحقق اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها را دغدغه‌مندی دانشجویان به جامعه و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی شاهد دغدغه‌مندی دانشجویان نسبت به موضوعات جامعه و ارزش‌های والای دینی هستیم و این مهم با حضور اساتید بسیجی که دغدغه انتقال این مفاهیم به نسل جوان دارند، محقق شده است.

صادقی ادامه داد: با این وجود هنوز مشکلاتی زیادی وجود دارد که باید به همت اساتید بر طرف شود اما روحیه وحدت و همدلی مراکز آموزش عالی نقش مهمی در پشبرد اهداف دانشگاه‌ها بویژه در تولید علم دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha