شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر این که حوزه انقلابی، جهانی می اندیشد، گفت: مردم و روحانیون باید با تکیه بر داشته‌های خود و توسعه ارزش‌های انقلابی و اسلامی، سیر انقلاب را به سمت جهانی‌سازی آن ادامه دهند تا شاهد فجر جهانی و ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر سرآغاز تسریع حرکت انقلابیون برای آماده سازی حکومت عدل جهانی و از بین بردن ظلم و فساد است.

وی با بیان اینکه آنچه مسلم است اینکه به مصداق آیات و روایات ظلم ناپایدار و از بین رفتنی است، افزود: حکومت‌های ظالم محکوم به فنا هستند که یکی از همین حکومت‌های ظالم پهلوی بود که به حول و قوه الهی از بین رفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالاری مکی با اشاره به اینکه یک قاعده کلی در امور کشورداری وجود دارد که با ظلم و ستم نمی‌شود، حکومت کرد، افزود: نظام سلطه پهلوی که با تلاش زورمندان و زور مداران تاریخ بر مردم مظلوم ایران ستم‌ها را داشته است نیز بنا به همین قاعده الهی محکوم به فنا بوده است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) به عنوان خورشیدی بر تاریکی ظلم و فساد تابید و مردم متدین و مقاوم ایران عزیز نیز ابرهای سیاه ترس و ظلم‌پذیری را کنار زدند و با اهدای خون جوانان، شجره طیبه انقلاب را بعد از 38 سال، امروز به درخت تنومندی تبدیل کرده‌اند که نسل سوم و چهارم انقلاب در سایه‌سار امنیت و ولایت متنعم هستند.

وی با تاکید بر این که حوزه انقلابی، جهانی می اندیشد، بیان داشت: مردم و روحانیون باید با تکیه بر داشته‌های خود و توسعه ارزش‌های انقلابی و اسلامی، سیر انقلاب را به سمت جهانی‌سازی آن ادامه دهند تا شاهد فجر جهانی و ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان منادیان عدالت و کمال و طلایه‌داران مبارزه با طاغوت و ظلم که در هر برهه‌ای از حرکت‌های انقلابی و اسلامی ابتدا خود حرکت کرده‌اند و سپس مردم به آن‌ها اقتدا کرده‌اند.

وی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه در این برهه از زمان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید امروز به دور از حواشی سرگرم‌کننده و ظواهر فریب‌دهنده با بصیرت کافی حول علم ولایت با انسجام بیشتر به ترویج ارزش‌های اسلامی و بصیرت انقلابی در جامعه جهانی بپردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالاری مکی گفت: امروز با توسعه گفتمان امام(ره) و رهبری انقلاب در دین باید حوزه‌های علمیه آیه شریفه يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ را به عنوان برنامه مبارزاتی علیه جنگ نرم دشمن و جلوگیری از نفوذ سیاست‌های فکری و عقیدتی و نیز به پیشبرد اهداف متعالی انقلاب در ابعاد جهانی در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است به آیه شریفه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» جامه عمل پوشیده شود باید با اقتدا به سبک جهادی امام خمینی(ره) و یاران باوفایشان در مبارزه خود از سال 1342 تا 1357 که یک دوران طلایی است و چه بسا با افزایش کمی و کیفی در آن مسیر با ثبات قدم حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha