پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام زرندی

حوزه/ دادستان دادسرای ویژه روحانیت در شرق کشور اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی دریافتند که روحانیت چه قدرت عظیمی دارد و بر همین اساس طرح ها و برنامه های زیادی را برای جلوگیری از نفوذ بیشتر آن ها تهیه و اجرا می کنند که مهم ترین این طرح ها، پروژه نفوذ در روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين رضا زرندی، در نشست «وقایع شناسی پیروزی انقلاب اسلامی» از سلسله نشست های «حوزه انقلابی، پشتیبان نظام اسلامی» که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، گفت: طلبه ای که تهدیدات و بیراهه های جامعه اسلامی را نشناسد، نمی تواند بشیر و نذیر و داعیاً الی الله باشد.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت در شرق کشور با اشاره به روایت «العلماء ورثة الانبیاء»، ابراز کرد: وظیفه و رسالت روحانیت همان رسالت انبیاء الهی است که خداوند در قرآن بر آن تأکید دارد.

حجت الاسلام و المسلمين زرندی با تأکید بر این که حوزه علمیه نمی تواند نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت باشد و باید جریان ها و مسائل مختلف را به طور هوشيارانه اي رصد و ارزیابی کند، گفت: البته نباید به این بهانه به تحصیل دروس حوزه کم توجهی کرد و فعالیت های اجتماعی بيش از حد معمول، باعث لطمه خوردن به درس و بحث طلبه شود.

درباره تاریخ انقلاب پژوهش شود

وی با اشاره به فعاليت روحانيت در دوران انقلاب اسلامي و تلاش آنان به رهبري امام خمینی(ره)، تأکید کرد: باید در مورد حوادث مختلف ابتدای انقلاب و شخصيت هايي مانند بنيانگذار جمهوري اسلامي در آن دوران تحقیق و پژوهش شود.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت در شرق کشور در مورد اهمیت فعالیت های علمای مبارز و انقلابی در پیروزی انقلاب اسلامی، به طور مثال، گفت: امام خمینی(ره) قصد داشتند پنجم بهمن ماه وارد کشور شوند که به دستور دولت موقت فرودگاه ها تعطیل شدند، اما تحصن جمعی از روحانیون انقلابی در مسجد دانشگاه تهران، مسیر ورود امام به کشور را گشود.

خودسازی، مقدمه ساخت جامعه است

حجت الاسلام و المسلمين زرندی با اشاره به آیه «بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» (بقره/ 112) و ضمن یادآوری تهدید هواپیمای حامل امام خمینی(ره) توسط گروه های معاند، عنوان کرد: خطرپذیری ايشان در مقاطع مختلف پیش از انقلاب و هنگام ورود به ایران، نشان از عقیده و ایمان کامل به امداد الهی و استمرار در دستیابی به هدف است.

وی، تسلیم را دارای سه وجه جسمی، عقلی و قلبی دانست و افزود: کسی که تسلیم محض خداوند است از هیچ چیز و از هیچ کس ترسی به دل راه نمی دهد.

دادستان دادسرای ویژه روحانیت در شرق کشور با تأکید بر این که تسلیم قلبی تنها از راه ممارست و خودسازی حاصل می شود، اظهار كرد: خودسازی مقدمه تأثیر بر جامعه است و اگر امام خمینی(ره) توانستند چنین حرکت عظیمی را بوجود آورند، به خاطر خودسازی ایشان بوده است.

پروژه نفوذ در روحانیت

حجت الاسلام و المسلمين زرندی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی دریافتند که روحانیت چه قدرت عظیمی دارد و بر همین اساس طرح ها و برنامه های زیادی را برای جلوگیری از نفوذ بیشتر آن ها تهیه و اجرا می کنند که مهم ترین این طرح ها، پروژه نفوذ در روحانیت است.

وی ضمن اظهار تأسف از رواج زندگی غربی و شاخصه های آن از جمله تجمل گرایی در زندگی مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده اند که طلاب و روحانیون باید خود را از تجمل گرایی و اشرافی گری دور نگه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha