پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 407403
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
مسلمانان ایتالیا

حوزه/ وزارت کشور و ۹ جمعیت اسلامی بزرگ ایتالیا تفاهم نامه ای مشترک برای ساماندهی به فعالیت های اسلامی امضا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت کشور و 9 جمعیت اسلامی بزرگ ایتالیا تفاهم نامه ای مشترک برای ساماندهی به فعالیت های اسلامی امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه مسلمانان و وزارت کشور متعهد می شوند با تمام ظواهر افراط و تندروی دینی مبارزه کنند و در برابر هر پدیده افراطی که سلامت جامعه را تهدید کند بایستند.

طبق این تفاهم نامه مسلمانان متعهد شده اند که ساختار قانونی جمعیت های اسلامی را رعایت کنند تا جمعیت های اسلامی آنها با قوانین مربوط به آزادی دینی و قوانین داخلی کشور هماهنگ باشد.

طرفین همچنین متعهد شده اند اماکن ویژه نماز و عبادت اسلامی را به صورت شایسته و بر اساس ملاک های معمول، نگهداری کنند و سلامت این ساختمان ها و قوانین ساخت و ساز در آنها رعایت شود و غیر مسلمانان هم اجازه بازدید از این مراکز را داشته باشند.

جمعیت های اسلامی همچنین متعهد شده اند خطبه های نماز جمعه خود را به زبان ایتالیایی ترجمه کنند و از ائمه جمعه و رهبران دینی آموزش دیده و کارآمد استفاده کنند تا با مبانی همزیستی مدنی و سکولار بودن ایتالیا آشنا باشند و به برخی قوانین ایتالیا مانند تساوی حقوق زن و مرد احترام بگذارند.

مسلمانان در این تفاهم نامه متعهد شده اند منابع مالی خود و بانیان ساخت مساجد و مراکز در داخل و خارج را مشخص کنند.

این تفاهم نامه علاوه بر وزیر کشور توسط 9 مرکز اسلامی زیر امضا شده است: اتحادیه مهاجران مسلمان در ایتالیا، جمعیت مادران سومالی، جمعیت شیخ احمدو بمبا(سنگال)، جمعیت ائمه جماعت مسلمان، جمعیت محمدی پاکستان، جمعیت مسلمانان ایتالیا، کنفدراسیون اسلامی ایتالیا، مرکز اسلامی فرهنگی رم و اتحادیه آلبانیایی های مسلمان در ایتالیا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha