چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پژوهش

حوزه/ دبیر علمی دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی از ارسال ۱۲۷ اثر به این جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد حسن حکیم امروز در دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی که در مرکز تخصصی حدیث حوزه برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و جایگاه ویژه حدیث، دانش های حدیثی و علوم و معارف اهل بیت(ع) آنقدر بالا و والاست که سخن گفتن در شأن و منزلت پژوهشگران و اساتید حوزه حدیث را سخت می نماید.

وی ابراز داشت: مجموعه آثاری که به جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی ارسال شده بود، گویای تلاش خالصانه و عالمانه ای در حوزه حدیث و معارف اهل بیت(ع) بوده و به واقع همه آثار ارسالی قابل استفاده و شایسته تقدیر بوده است.

دبیر علمی دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی خاطرنشان ساخت: از مجموعه 127 اثر ارسالی به جشنواره، آثار شایسته و برتر با تلاش اساتید و ارزیابان، انتخاب و در این جشنواره از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: این جشنواره نسبت به جشنواره اول، روند رو به رشدی داشته و با اینکه دو آیتم «وبلاگ نویسی» و «آثار هنری» در این جشنواره حذف شده بود، تعداد آثار ارسالی بیشتر از جشنواره قبلی بوده است.

وی بیان داشت: «کتاب»، «مقاله»، «تحقیق پایانی» و «پایان نامه»، موضوعات دومین جشنواره بوده که 114 اثر از سوی آقایان و 13 اثر از سوی بانوان ارسال شده است.

دبیر علمی دومین جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی اظهار داشت: استقبال اساتید در این جشنواره چشمگیر بوده و انتظار داریم از سوی دانش پژوهان نیز این استقبال صورت بگیرد.

حجت الاسلام حکیم ابراز داشت: در این جشنواره، 62 اثر در حوزه علوم حدیث، 22 اثر در حوزه معارف حدیث، 37 اثر در حوزه علوم اسلامی و دو اثر در حوزه مطالعات تطبیقی حدیث دریافت کرده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: حوزه اخلاق، نسخه شناسی و ... از مباحث بسیار مهمی است که متأسفانه آثار زیادی درباره آن ارسال نشده و می طلبد که اساتید و دانش پژوهان سرمایه گذاری بیشتری در این موضوعات داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha