جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) اهواز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز گفت: حوزه‌های سفیران هدایت سراسر کشور، سالانه افراد ممتاز را معرفی و طی مراسمی از آنها تقدیر می‌کنند که در سال گذشته از ۲۲ نفر انتخاب شده، ۱۱ نفر صرفاً از طلاب خوزستانی و همگی از مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، امروز در آیین افتتاح ساختمان اصلی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و ایام‌الله دهه مبارک فجر، به بیان فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت: مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) در ۷ سال متوالی از میان ۱۰۵ مدرسه سفیران هدایت کشور، رتبه برتر علمی،مهارتی و اخلاقی را کسب کرده و سالانه افراد ممتاز این مدرسه علمیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

*از ۲۲ طلبه برتر کشور، ۱۱ نفر اهوازی هستند

وی با بیان اینکه ۱۱ طلبه این مدرسه علمیه به عنوان طلاب برتر سراسر کشور معرفی و تقدیر شدند، گفت: مدارس سفیران هدایت سراسر کشور، سالانه افراد ممتاز را معرفی و طی مراسمی از آنها تقدیر می‌کنند که در سال گذشته از ۲۲ نفر انتخاب شده، ۱۱ نفر صرفاً از طلاب خوزستانی و خصوصاً از مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز بودند.

حجت‌الاسلام موسوی، با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه علمیه، گفت: مجموع طلابی که هم‌اکنون در حال تحصیل هستند، در سطح ۱۲۰ طلبه و در سطح ۳ و کارشناسی ارشد تبلیغ نیز ۱۳۶ نفر مشغول به تحصیل می‌باشند.

*تشکیل ۷ گروه فرهنگی-جهادی-تبلیغی در مدرسه علمیه

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز، از تشکیل ۷ گروه فرهنگی-جهادی-تبلیغی در این مدرسه خبرداد و افزود: این گروه‌ها متشکل از اساتید، کادر و طلاب مدرسه بوده و هم‌اکنون قریب به ۱۰ سال است که در مناطق محروم داخل و خارج از استان مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: انجام کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی همچون حضور در بین مردم سیل‌زده منطقه شعیبیه و همراه کردن کمک‌رسانی دستگاه‌های اجرایی، توزیع ۱۵ هزار افطار و همچنین ۳۲ هزار غذای متبرک حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) با همکاری آستان مقدسه حضرت در بین مردم مناطق محروم و فعالیت تبلیغی در کشور عراق، بخشی از فعالیت‌های انجام شده توسط گروه‌های فرهنگی-جهادی-تبلیغی مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز می‌باشد.

*بیشترین آمار جذب پذیرش از میان مدارس سفیران هدایت کشور

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه بالاترین آمار پذیرش به حوزه‌های علمیه، متعلق به این مدرسه است، گفت: این مدرسه در سال گذشته، بدون کمترین تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌هایی، موفق به جذب بیشترین طلبه از میان دیگر مدارس سفیران هدایت سراسر کشور شده و این مهم نشان دهنده پویایی و استعداد درخشان علمی مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، به ارائه گزارشی از روند ساخت و بازسازی ساختمان این مدرسه پرداخت و اظهار داشت: ساختمان اصلی مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) با زیربنای ۱۱۷۵ مترمربع شامل فضای آموزشی، خوابگاهی، کتابخانه و آشپزخانه است که امروز توسط آیت الله موسوی جزایری، به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کار بازسازی ساختمان اصلی این مدرسه، با بودجه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و خیرین آغاز شد، گفت: عملیات بازسازی مدرسه علمیه پس از طی مدتی به دلیل کمبود بودجه متوقف شد که نهایتاً با همکاری و مساعدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه و سرانجام رسید و امروز آماده خدمت رسانی به مکتب تشیع و فرهنگ جامعه اسلامی ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha