جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمودارهای مربوط به جشنواره علامه حلی استان تهران در سال ۹۵

حوزه/ دبیر ششمین جشنواره علامه حلی استان تهران، گفت: جایگاه علمی پژوهشی تهران در سراسر کشور جایگاه مناسب و قابل توجهی است، به طوری که حوزه تهران در جشنواره علامه حلی به لحاظ کمی رتبه اول را کسب نموده و به لحاظ کیفی رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام مهدی رنجبریان، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه 14 بهمن 95) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی استان تهران که با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، در سالن فتح المبین مجموعه فرهنگی غدیر تهران برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و ایام الله دهه فجر و با تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین غفوری، مدیر حوزه علمیه تهران، به مقالات ارسالی به دبیرخانه اشاره و اظهار کرد: مقالاتی که در این مدت به دبیرخانه رسید طبق روال در گروه های علمی تقسیم بندی شد و در اختیار اساتید قرار گرفت تا ارزیابی های علمی اساتید در باره آثار ارسالی ثبت و در روند انتخاب آثار برتر لحاظ گردد.

وی با اشاره به جایگاه حوزه تهران در عرصه پژوهش ادامه داد: این جشنواره نسبت به سال گذشته رشد خوبی در افزایش تعداد مقالات و حضور طلاب داشت. به طوری که سال گذشته 1520 اثر به دبیرخانه ارسال شده در حالی که امسال 1927 اثر ارسال شده است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران افزود: به لحاظ کمی آثار پژوهشی رشد قابل توجهی داشته است و در زمینه رشد و ارتقای مقالات به همین ترتیب شاهد پیشرفت علمی بودیم به طوری که سال گذشته فقط از 27 اثر برتر تجلیل شد ولی امسال با توجه به محتوا غنی آثار ارسالی و رشد کیفی مقالات 40 (آثار پژوهشی طلاب خواهر و برادر) اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

وی با تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره حلی گفت: جایگاه علمی پژوهشی تهران در سراسر کشور جایگاه مناسب و قابل توجهی است، به طوری که حوزه تهران در جشنواره علامه حلی به لحاظ کمی رتبه اول را کسب نموده و به لحاظ کیفی رتبه سوم کشور را دارد.

حجت الاسلام رنجبریان ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که از بین طلاب پایه یک الی شش برادران در مجموع 966 اثر به دبیرخانه ارسال شده یعنی هر پایه به طور میانگین 161 اثر ارسال کرده اند و از پایه هفت الی درس خارج فقط 134 اثر به دبیرخانه ارسال شده یعنی به طور میانگین هر پایه بیست و شش اثر ارسال کرده و این آمار نشان دهنده وضعیت مطلوب علمی در سطوح عالی نیست  و مسئولین ذی ربط باید در این زمینه چاره اندیشی کرده و موانع پیش رو را شناسایی و رفع کنند تا شاهد رشد علمی در حوزه باشیم.

دبیر ششمین جشنواره علامه حلی در پایان با اشاره به تنوع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: حوزه تهران از قدیم به عنوان مکتب حکمی و فلسفی معروف بود ولی متاسفانه در این دوره از جشنواره آثار ارسالی با موضوع فلسفه و حکمت در رتبه دهم قرار داد و بی توجهی به این مسئله ممکن است به حریم اعتقادی جامعه آسیب برساند.

313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha