جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه تهران، با بیان این که قلم هدایت شده، ارزشمند و مورد تقدیس است، گفت: طلاب پژوهشگر، امید آینده حوزه های علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، پیش از ظهر امروز (پنج شنبه 14 بهمن 95) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی استان تهران که با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در سالن فتح المبین مجموعه فرهنگی غدیر تهران برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و ایام الله دهه فجر گفت: ایام دهه فجر انفجار نور است، ایام تجلی علم، نور و فقاهت است، ایام تجلی مرجعیت دینی است و ایامی است که پیروزی خون بر شمیشر محقق شد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی، خطاب به طلاب جوان گفت: شما طلبه های محقق و پژوهشگر به عنوان چهره های آینده ساز امید حوزه های علمیه هستید و بنده این موفقیت را به همه مسئولین، مدیران و اساتید مدارس علمیه تبریک می گویم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خودشناسی، خودیابی و خودمراقبتی شرط بیمه شدن از همه گناهان و لغزش ها است تصریح کرد: شما طلاب پژوهشگر باید به این مطلب توجه کنید که در رأس همه سرمایه های معنوی، فرهنگی و زندگی ساز قرآن و سنت نبوی است بنابراین باید قرآن این سرمایه بی بدیل را که پاسخگوی نیاز نسل ها تا قیامت است را قدر بدانیم و همواره با قران مانوس باشید.

وی با بیان اینکه دو اصل برای وصال الی الله موضوعیت و اهمیت و طریقیت دارد عنوان داشت: آن دو امر تدبر و رفع حجاب از دل است و یکی از مصادیق تدبر ، پژوهش است. به این صورت که شما دینتان را از روی شناخت و محققانه در میابید و اعتقادتان را با بینش عمیق محکم می کنید. بنابراین سعی کنید در اندیشه و تفکرتان عمیق و عریق باشید.

وی افزود: در هر علمی اگر طالب علم به ریشه آن علم نرسد و ژرف نگر نباشید علمش اصل ثابتی نخواهد داشت بنابراین هر درسی که طلبه می خواند باید در مطالب آن عمیقا تدبر کند و به ریشه آن درس برسید و هر طلبه ای که اینگونه درس بخواند می توانند امثال علامه مجلسی و شیخ انصاری شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قلم هدایت شده ، ارزشمند و مورد تقدیس است یادآور شد: حضرت آیت الله بهجت تحصیل علم را عبادت و جلسه توسل به خدا می داند و به ما سفارش می کردند هر کجا هستید تدریس علم داشته باشید تا ارتباط و تسولتان با خدا حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان با تاکید بر اینکه انقلاب ما براساس فقاهت و قران بود اظهار داشت: یک عارف و یک عالم قرآنی این نهضت را رهبری و فریاد مستشعفین را به گوش جهانیان رساند

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نسیمی از اسلام بود افزود: امروز به برکت خون شهدا ، شواهدی وجود دارد که آحاد مردم در کل جهان نسبت به مکتب مادی ناامید شده اند  و موج اسلام خواهی در دنیا در حال گسترش است و پاسخ به نیازهای فکری بشریت و مردم جهان برعهده طلاب محقق و پژوهشگر است.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha