پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علم الهدي

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: روحانیون باید جو عملیات روانی دشمن را بشکنند، نگوییم مردم امروز با چهارتا شبکه اجتماعی و وبلاگ در فضای مجازی کار می‌کنند و برای این‌که مورد هجوم قرار نگیریم، حرفمان را نزنیم، اگر این‌طور شد دیگر نمی‌توانیم اسم خود را نوکر و سرباز امام زمان(عج) بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امروز در جریان سفر به نیشابور، در دیدار صمیمی با روحانیون و طلاب این شهرستان با اشاره به اينكه عملیات روانی در جامعه چیزی است که ما را در عرصه تبلیغ و ایفای رسالت انقلابی کُند می‌کند و به‌ عنوان سنگلاخ در سر راه قرار می‌گیرد، ابراز كرد: اين امر يعني اينكه ما سوژه عملیات روانی شويم و برای اینكه مردم به ما چیزی نگویند، از تبلیغ رسالت الهی صرف‌نظر کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاكيد بر اينكه سوژه قرار گرفتن، مهم‌ترین عاملی است که مانع انجام‌ وظیفه تبلیغ می‌شود، تصريح كرد: امروز روزی نیست که روحانیت از چیزی بترسد، زیرا با هیچ قدرتی روبرو نیست، امروز روزی نیست که طلبه در مقام تبلیغ رسالات الله با مشکل امنیتی برخورد کند.

وي اضافه کرد: اگر بخواهیم امربه‌معروف کنیم یا در مقابل یک منکر بایستیم، یا در جریان سیاسی بخواهیم جریانی استکباری را سرکوب کنیم، آنان دست به عملیات روانی می‌زنند، این اقدام را از آدم مرتجع و عقب‌افتاده شروع می‌کنند و به ما لقب می‌دهند که این کار باعث می‌شود تبلیغ رسالات الله را انجام ندهیم و متوقف شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی، وحشت از تهاجمات ناهنجار اجتماعی را بزرگ‌ترین مشکل امروز در مسیر تبلیغ دانست و افزود: کسی که برای خدا کار کند، از غیر خدا، جوسازی‌ها و عملیات روانی و قدرت طاغوتی وحشت نمی‌کند؛ هرگاه انسان تنها از خدا ترسید و برای خدا قدم برداشت، از هیچ غیر خدایی نمی‌ترسد.

وي خاطرنشان کرد: اگر در دوران انقلاب اسلامی به خاطر ترس از ساواک و رژیم ستم‌شاهی، حرفمان را نمی‌زدیم و کنار می‌نشستیم، انقلابی پیروز نمی‌شد؛ اما در مقابل، وارد میدان شده و 37 سال است در مقابل استکبار جهانی می‌گوییم « وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا » زیرا از استکبار نمی‌ترسیم، از زور، قدرت و ارتش نمی‌ترسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: نتیجه این نترسیدن از استکبار این است که در منطقه حرف اول را می‌زنیم و استکبار در منطقه هر کاری بخواهد انجام دهد، از ما اجازه می‌گیرد.

روحانیت باید جو عملیات روانی دشمن را بشکند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید به نقش روحانیت در شکستن جوسازی‌ها و عملیات روانی دشمن، تصریح کرد: روحانیون باید جو را بشکنند، نگوییم مردم امروز با چهارتا شبکه اجتماعی و وبلاگ نویسی در فضای مجازی کار می‌کنند و برای این‌که مورد هجوم قرار نگیریم، حرفمان را نزنیم، اگر این‌طور شد دیگر نمی‌توانیم اسم خود را نوکر امام زمان بگذاریم.

وي اضافه کرد: اگر بنا شد در عالم طلبگی وقف اربابمان نباشیم و همه استعدادمان را به‌پای اربابمان نریزیم، بدبخت‌ترین افراد هستیم زیرا دنیایی برای خودمان نمی‌سازیم و اگر بنا شد وقف آقا نشویم، زیانکارترین افراد هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: شعبه قرآن و حدیث دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نیشابور و مدرسه‌ای در جوار مزار فضل بن شاذان ساخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بخشی از آیه 37 سوره احزاب « وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا » اشاره و اظهار کرد: این آیه به‌عنوان آیه تبلیغ شناخته‌شده و به‌عنوان شعاع تبلیغی نیز به این آیه اشاره می‌شود. البته به طورمعمول موضوع آیه را در مجاهدات در راه تبلیغ، شهامت، شجاعت و از خودگذشتگی در راه تبلیغ و یا مقاومت در برابر جریان‌های ضد دینی برای تبلیغ دین از این آیه استفاده می‌شود درحالی‌که موضوع آیه چیز دیگر است.

نيشابور، سرزميني عالم پرور

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: نیشابور، سرزمین پر خیرو برکت از صدر اسلام تا به امروز بوده، اولین نواب خاصی که برای ولایت اهل‌بیت و امامت معصومان(ع) به وجود آمد، از این شهر بودند.

وي به حضور امام رضا(ع) در این شهر و بیان حدیث سلسلة الذهب، ادامه داد: مردم نیشابور با عملکرد خود و حمایت از ولایت، جایگاه خود در این مورد را به‌خوبی به نمایش گذاشت.

آیت‌الله علم‌الهدی، نیشابور را شهری نخبگانی و برجسته خواند و عنوان کرد: اينجا، شهر نخبگان و فضلای حوزه است که غالباً خروجی استعدادش به حوزه‌های بزرگ منتقل می‌شود و در داخل آن نیز علما و شخصیت‌هایی که حضور دارند، شهر را نورانی نگه داشتند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان به حجم داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه در نیشابور، اشاره و خاطر نشان كرد: آمار دو مدرسه و 200 طلبه برای نیشابور کم است زيرا با توجه به آمار علاقه به حضور در حوزه علمیه، هم باید مدارس فعلی نیشابور تعمیر شده و از فرسودگی خارج و هم مدارس جدید اضافه شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha