شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پژوهش محوری

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آذربایجان غربی گفت: بی شک حوزه علمیه انقلابی در مسیر آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کند.

 حجت الاسلام سیدعلی رویدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به ویژگی های حوزه علمیه تحول گرا، اظهار داشت: بی شک حوزه علمیه انقلابی بر روی آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می کند، روی آرمانی که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد عدالت در جامعه انقلاب کرد تا مردم به سمت دین حرکت کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر شوط افزود: امام خمینی(ره) انقلاب کرد تا فرامین اسلام و قرآن در جامعه حاکم شده، ظلم و جنایت برچیده و حکم فرمایی طاغوت از بین برود.

وی با اشاره به اقدامات تحول در حوزه تصریح کرد: لازم است که در این زمان، تمامی حوزویان گوش به فرمان رهبر بوده، از ولی امر مسلمین اطاعت کنند و به فرمایشات مراجع عظام تقلید نیز توجه نمایند.

حجت الاسلام رویدل با تاکید بر اینکه طلاب جوان باید مسلح به خطابه و وعظ بوده و خود عامل به آن شوند، بیان داشت: حوزه های علمیه نیز باید عامل به آن باشند ؛ در این باره امام خمینی(ع) عاملی بود که توانست مردم را به خود جذب و همراه نماید.

وی افزود: هم اکنون از برنامه های مهم حوزه این است که طلاب را مسلح به زبان های مختلف و زنده دنیا مثل عربی و انگلیسی نماید، چراکه هر اندازه دین اسلام در جهان بین الملل تبلیغ شود مطلوب تر است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر شوط ، جایگاه پژوهش در حوزه را بسیار خطیر خواند و گفت: خوشبختانه حوزه های علمیه در زمینه پژوهشی گام های مطلوبی برداشته و رویکرد آنان تدریس و تحصیل پژوهش محور است.

حجت الاسلام رویدل افزود: بی شک اثر نظام آموزش پژوهش محور این است که طلبه ها را فعال کرده و سبب افزایش سواد و اندوخته آنان می شود بنابراین برای تربیت طلاب پژوهشگر نیز باید به آنان طریقه تحقیق و پژوهش از منابع مختلف نشان داده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha