پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مرحوم آیت الله قاضی دزفولی ، امام جمعه فقید و نماینده حضرت امام در دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با بیان اینکه چند ماه مانده به پیروزی انقلاب، حکومت اسلامی در دزفول تشکیل شده بود، گفت: به همت آیت الله قاضی(ره)، ماه‌ها قبل از پیروزی انقلاب، حکومت اسلامی در شهرستان دزفول تشکیل شده بود و بیت ایشان نیز مرکز راهبری بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به سی و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله قاضی، اظهار داشت: مرحوم آیت الله قاضی که سالگرد رحلت ایشان مصادف با سوم ایام‌الله دهه مبارک فجر است، نقش بسیار ویژه‌ای در یکپارچه کردن مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی داشتند و بار هدایت فکری جامعه را به دوش می‌کشیدند.

وی آیت الله قاضی را نماد «صبر»، «تقوا» و «فضیلت‌های اخلاقی» دانست و بیان داشت: مرحوم آیت الله قاضی، به عنوان نماینده حضرت امام(ره) و نخستین امام‌جمعه دزفول پرچم‌دار نهضت اسلامی در دزفول و دیگر شهرهای خوزستان بودند و با همه توان، اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) را در جامعه پیرامونی عملی و عینیت می‌بخشید.

امام‌جمعه دزفول، آیت الله قاضی را نماد کاملی از اسلام عنوان کرد و افزود: فی‌الواقع مرحوم آیت الله قاضی ذوب در اندیشه امام خمینی(ره) بودند و با همه وجود تلاش می‌کردند تا آرمان‌های اسلامی را در شهرستان دزفول پیاده‌سازی کنند؛ به همین دلیل ایشان جلوتر از همه مبارزات مردمی علیه حکومت پهلوی را آغاز کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با بیان اینکه آیت الله قاضی یک انسان انقلابی به تمام معنا، سازش‌ناپذیر، عزتمند و مبارز بود، تصریح کرد: ایشان سالیان سال با رژیم طاغوت هم در دوران محمدرضا شاه و هم در زمان پسر فاسدش رضا شاه، مبارزه کرد و عمر خود را در راه اسلام و انقلاب فدا نمود.

وی به نقش آیت الله قاضی در شکل‌گیری مبارزات مردمی علیه حکومت اشاره کرد و گفت: ایشان در دوران انقلاب اسلامی، توانست با رهبری‌های امام کاملاً همخوان شود و دزفول که یک شهر مهم و استراتژیک در خوزستان بود را راهبری و از همه ظرفیت‌ها برای پیروزی انقلاب استفاده کند.

امام‌جمعه دزفول، با بیان اینکه چند ماه مانده به پیروزی انقلاب، حکومت اسلامی در دزفول تشکیل شده بود، اضافه کرد: به همت این بزرگ‌مرد و رهبری‌های مدبرانه‌شان، ماه‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی در شهرستان دزفول تشکیل شده بود و بیت مرحوم آیت الله قاضی نیز مرکز راهبری اهداف مدنظر ایشان بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، تشکیل کمیته‌های شهری در راستای خدمت‌رسانی به مردم و کنترل اوضاع شهر را یکی از اقدامات مرحوم آیت الله قاضی پیش از انقلاب اعلام کرد و گفت: کمیته رفاه و امنیت اجتماعی، کمیته خدمات‌رسانی، کمیته حقوقی و کمیته حمایت از مستضعفان، از بخش‌هایی بود که آیت الله قاضی پیش از آغاز انقلاب در دزفول راه‌اندازی کرده بود و خود همگی آنها را مدیریت می‌کرد.

وی در ادامه با تأکید بر معرفی سبک زندگی علمای قدیم، برای طلاب جوان، اظهارداشت: اگر ما بتوانیم به شیوه‌های درست و کارآمد، سبک زندگی علمای قدیم را به طلاب جوان معرفی کنیم، قطعاً آنان به چنین مفاخری افتخار کرده و به عنوان سرمشقی از سیره علمی و عملی آنها پیروی می‌کنند.

امام‌جمعه دزفول، خوزستان را مهد علمای بزرگ و انقلابی دانست و تأکید کرد: باید اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خوزستان سبک زندگی علمای شهرهایی همچون شوشتر، دزفول، بهبهان و اهواز را برای طلاب جوان پیاده‌سازی و به آنها روش زندگی زاهدانه، عالمانه و مجاهدانه را بیاموزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha