شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جهاد کبیر

حوزه/ مسئول اداره سياسي مركز مديريت حوزه علميه خراسان با بیان اینکه جهاد کبیر همان جهاد فرهنگی است، گفت: طلاب و روحانیون باید جهاد کبیر که همان جهاد فرهنگی است را با تمام قدرت انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام محمد خيرآبادي، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه امام صادق (ع) بجنورد، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: طلاب امید اسلام، نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: طلاب همواره حامی دین و ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) هستند، با وجود اینکه مراکز علمی زیادی وجود دارد، اما طلاب ترجیح دادند که به تحصیل علوم دینی بپردازند تا بتوانند سرباز و شاگرد امام زمان (عج) باشند که این خود نوعی افتخار است.

حجت‌الاسلام خیرآبادی با بیان این که جهاد اکبر جهاد در مقابل نفس، هواها و انحرافات است و اصلاح نفس برای جوانان آسان تر است، ابراز داشت: طلاب نباید به فکر مادیات و گرفتن پست و مقام باشند، بلکه باید به تعالی خود و رسیدن به جایگاه‌های رفیع اعتقادی و اخلاقی بیندیشند و اینکه بتوانند در آینده فردی تاثیرگذار باشند.

مسئول اداره سياسي مركز مديريت حوزه علميه خراسان گفت: طلاب همچنین باید علاوه بر تهذیب نفس، سطح علمی خود را نیز بالا ببرند، چرا که به واسطه علم می‌توانیم اسلام شناسی را کامل کرده و به وسیله اسلام هر جامعه ای رو اداره کنند تا بتوانیم یک مدل امروزی اسلامی داشته باشیم .

وی تصریح کرد: اگر امام خمینی (ره) عالم نبودند، اصلا نمی‌توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و ایشان عالم بودند که توانستند بر باطل پیروز شوند و اکنون هم مقام معظم رهبری یک فقیه و اسلام شناس هستند.

 حجت‌الاسلام خیرآبادی با اشاره به اینکه متاسفانه سطح حوزه‌های علمیه و جامعه در حد مطلوبی نیست، گفت: طلاب و روحانیون باید زمینه علمی خودشان را بالا ببرند تا مجتهد شوند و برای پیشرفت خود در کارها برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: هر چه از انقلاب اسلامی بگذرد دشمن از دشمنی‌هایش دست برنمی دارند، تحلیل دشمنان این بود که ماندگاری انقلاب به حضور امام بستگی دارد و با رفتن امام(ره) کار انقلاب نیز تمام است، اما پس از امام(ره)، مقام معظم رهبری پرچم مقدس انقلاب و نظام اسلامی را برافراشته نگاه داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: ملت همشه در صحنه ایران اسلامی فجر آفرینی کردند حال ما باید حفظ و حراست کنیم و ان شاءالله این امانت که برای نسل‌های آینده بوده و ارزان نیز بدست نیامده به دست امام زمان (عج) تحویل دهیم.

انتهای پیام/ع

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha