جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر، پیشنهاد ایجاد زنگ کتابخوانی برای افزایش سرانه مطالعه در مدارس علمیه استان را مطرح کرد و گفت: اگر به این سمت حرکت کنیم وضعیت مطالعه در مدارس علمیه بهبود خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در کارگاه یک روزه آموزشی استانداردهای کتابداری و فهرست نویسی و آموزش نرم افزار مدیریت کتابخانه ای فراکاوش، در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، به اهمیت مساله کتابداری و کتابخوانی پرداخت و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پژوهش و کتابخوانی و نیز تاکیدات دین اسلام اما در کشور ما سرانه مطالعه بسیار کم است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه کتابخوانی در حوزه علمیه باید اولویت اصلی طلاب باشد، افزود: در سال های پیشین با توجه به اینکه امکانات کمتری بود اما مطالعه و کتابخوانی در اولویت طلاب قرار داشت، اما در حال حاضر با توجه بیشتر شدن امکانات روند مطالعه در بین طلاب کمتر شده است.

وی با بیان اینکه کاهش مطالعه در بین طلاب و کشور نیاز به آسیب شناسی دارد، ابراز کرد: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شاید از علل اصلی کاهش سرانه مطالعه در کشور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خدری با بیان اینکه استقبال از کتاب های معرفی شده در حوزه های علمیه کمتر شده است، گفت: این موضوع نشان می دهد که روحیه کتابخوانی در حوزه علمیع ضعیف شده و طلاب احساس نیاز نسبت به این مساله پیدا نمی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه مسؤولیت بزرگی متوجه روحانیت و طلاب است، تصریح کرد: معاونان پژوهش و کتابداران مدارس که مسؤولیت کتابخانه ها را بر عهده دارند باید کتابخانه های خود را تقویت کنند و امر کتابداری را ترویج دهند؛ لازم است نسبت به تهیه کتاب های مورد نیاز و داشتن مخزن و فضای مطالعه مناسب در مدارس برای تقویت امر کتابخوانی اهتمام ویژه ای ورزیده شود.

وی، پیشنهاد ایجاد زنگ کتابخوانی برای افزایش سرانه مطالعه در مدارس علمیه استان را مطرح کرد و گفت: اگر به این سمت حرکت کنیم وضعیت مطالعه در مدارس علمیه بهبود خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین خدری ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه ها باعث رشد امر کتابخوانی در مدارس علمیه استان شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha