جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نقوی

حوزه/ مسئول موسسه فرهنگی سراج همدان گفت: لازم است، به روزترین ایده های معنوی در حوزه ها تولید شود و حوزه انقلابی، مدیریت معنوی جامعه را در دست داشته باشد و در زمینه شناسایی آسیب های معنوی جامعه و درمان آن تلاش کند.

حجت الاسلام ناصر نقوی، مسئول موسسه سراج همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به بایسته های حوزه انقلابی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: یکی از اقدامات مهم حوزه، تبیین معارف انقلاب اسلامی است و اگر نتواند این مسئله را به صورت مطلوب برای مردم تبیین کند، یکی از زیر ساخت های انقلاب آسیب می بیند.

وی افزود: اگر نگاه قرآنی به جریان انقلاب داشته باشیم، در قدم اول فرهنگ سازی اولویت دارد، سپس ایجاد فرهنگ مدنظر است، زیرا ارزش و جایگاه انقلاب در آن مشخص می شود؛ با این نگاه قرآنی، بهتر می توان از انقلاب پاسداری کرد.

مسئول موسسه سراج همدان با تأکید بر اهمیت شناساندن انقلاب به مردم گفت: اگر مردم انقلاب را نشناسند، دفاع از انقلاب بی ارزش خواهد بود؛ باید دفاع از انقلاب، اولویت اصلی زندگی مردم باشد.

وی با ذکر اینکه حوزه باید تحول گرا باشد، افزود: لازم است، به روزترین ایده های معنوی در حوزه ها تولید شود و حوزه انقلابی، مدیریت معنوی جامعه را در دست داشته باشد و در زمینه شناسایی آسیب های معنوی جامعه و درمان آن تلاش کند.

حجت الاسلام نقوی اظهار کرد: از جمله ویژگی های حوزه انقلابی تحول گرا، این است که تحول انقلاب اسلامی به سمت ظهور امام عصر(عج) را مسیر خود قرار دهد و در این زمینه هم تسریع و هم تبدیل را در خود جای دهد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی حوزه انقلابی گفت: حوزه انقلابی باید امام خمینی(ره) را خوب بشناسد و افکار ایشان را تحلیل کند، سپس تفکرات بنیانگذار جمهوری اسلامی را با اندیشه های والا و به روز برای جامعه معرفی کند.

مسئول موسسه سراج همدان ادامه داد: حوزه انقلابی فقط به دنبال درمان نیست و باید پیگیرانه و پیشگیرانه مسائل معنوی را مدیریت کند.

وی با ذکر اینکه حوزه در مدیریت انقلاب فرهنگی نقش ویژه دارد، گفت: یکی از ویژگی های اصلی انقلاب، بُعد فرهنگی آن است و اگر بتوانیم معارف دینی را با انقلاب ترکیب کرده و برای مردم تبیین کنیم، جامعه در برابر آسیب های مختلف بیمه می شود.

حجت الاسلام نقوی افزود: مردم انقلاب را از اسلام جدا نمی دانند و این مردم اگر برای انقلاب جان خود را فدا می کنند، در واقع این ایثارگریهای آنها به دلیل پیوند انقلاب با اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه حوزه متولی دین است، گفت: موفقیت در این هدف مستلزم آن است که حوزه در تربیت نسل های کنونی و آینده تلاش کرده و با ایجاد گفتمان انقلابی و استفاده از روشهای ابتکاری و جذاب، نسل جوان را با مبانی اسلام و انقلاب به خوبی آشنا کند.

حجت الاسلام نقوی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی را نباید در این 4 دهه خلاصه کرد؛ این انقلاب وامدار میراث 1400 ساله اسلام و میراث مظلومیت، مقاومت و دفاع مقدس ملت ایران است و هرگونه کوتاهی و اهمال در مسیر انقلاب، نابخشودنی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha