جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور ، مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور با اشاره به این که راه ادامه تحصیل برای طلاب سفیران هدایت باز است، از تاسیس چند مدرسه علمیه جدید در استان خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مدارس علمیه سفیران هدایت را مدارسی پر خیر و برکت و نقش‌آفرین در نظام حوزوی دانست و اظهار داشت: این مدارس باهدف تربیت طلاب زودبازده و مبلغ پرور تشکیل شده‌اند که عمده فعالیت آنها، تمرکز بر روی مناطق محروم و تبلیغ در نقاط هدف است.

وی با اشاره به سازمان‌دهی طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت در نقاط محروم استان خوزستان برای امر مقدس تبلیغ، گفت: با توجه به اینکه طلاب مدارس سفیران پس از ۵ سال تحصیل، ملبس شده و به مدت ۵ سال تعهد تبلیغ خواهند داشت، امروز شاهد آن هستیم که نقاط مختلف استان خوزستان از حیث وجود مبلغ تا حدودی تأمین شده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه هم‌اکنون ۵ مدرسه علمیه سفیران هدایت در استان مشغول به فعالیت هستند، بیان داشت: خوشبختانه مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) اهواز نه‌ تنها در میان مدارس علمیه اهواز، بلکه در بین همه مدارس علمیه سفیران هدایت کشور سرآمد بوده و امروز جز مدارس نمونه هم از حیث علمی و هم از حیث فعالیت‌های تبلیغی می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در ادامه افزود: این مدرسه  که امروز در دو سطح ۲ و ۳ مشغول به فعالیت است، بیش از ۲۵۰ طلبه داشته و با قدرت برنامه‌های علمی، فرهنگی و تبلیغی خود را دنبال می‌کنند.

وی، ابتکار مدارس علمیه سفیران هدایت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در دوران شکل‌گیری طرح مدارس علمیه سفیران، آیت الله موسوی جزایری از طرح مذکور حمایت و به‌خوبی پشتیبانی نمود تا جایی که امروز مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان در سطح کشور به عنوان مدارس نمونه و الگو در اجرای طرح‌های نو و انقلابی، شناخته می‌شوند.

*برنامه علمی منسجم

مدیر حوزه علمیه خوزستان، علت موفقیت مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان را برنامه علمی منسجم و بهره‌گیری از اساتید خبره عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت آیت الله موسوی جزایری و تشویق طلاب جوان به حضور در این مدارس و همچنین بهره‌گیری از اساتید اهل‌فن و خبره بخشی از عوامل موفقیت مدارس سفیران هدایت خوزستان می‌باشند.

*راه ادامه تحصیل برای طلاب سفیران هدایت باز است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، ادامه تحصیل در مدارس علمیه سفیران را یک امر مسجل اعلام کرد و گفت: امروز هیچ طلبه سفیران هدایتی وجود ندارد که راه ادامه تحصیل بر او بسته باشد، چراکه هر طلبه پس از طی کردن سطح 2 می‌تواند به مدارس بلندمدت انتقالی گرفته و همزمان رسالت تبلیغ و اجتهاد خویش را دنبال کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ مدرسه علمیه در سطح استان مشغول  فعالیت هستند، اظهار داشت: بیش از ۴۲ مدرسه علمیه به‌صورت رسمی و کد دار موردحمایت مرکز مدیریت قرار گرفته‌اند و در تلاشیم تا باقی مدارس را نیز کد دار کنیم.

*افزایش تعداد مدارس علمیه در آینده‌ای نزدیک

مدیر حوزه علمیه خوزستان، از راه‌اندازی چند مدرسه علمیه در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: إن‌شاءالله در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک به مدارس علمیه خوزستان اضافه کنیم، اما این مهم با همکاری و همراهی خیرین حوزه ساز و دیگران محقق می‌شود که امید است ما را در این مسیر یاری نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در پایان بر ضرورت افزایش تعداد مدارس علمیه سفیران هدایت تأکید کرد و بیان داشت: اولویت اصلی مدیریت حوزه علمیه خوزستان، راه‌اندازی مدارس سفیران هدایت بوده و اگر از میان علمای بلاد سطح استان، متقاضی برای تأسیس حوزه باشد، توصیه اول ما به آنها، راه‌اندازی مدارس سفیران هدایت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha