جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی نعمت اللهی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س)، گفت: این بانوی بزرگ اسلام، با ایثار و شجاعت خویش، حماسه کربلا را ماندگار ساخت و با سلاح صبر، آموزگار مکتب بردباری و رشادت لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، امروز در جمع بانوان استان، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) وآغاز دهه مبارکه فجر گفت: ابعاد ایدئولوژیک و فرهنگی انقلاب اسلامی برجسته است.

 وی افزود: فاصله طبقاتی و مشکلات اقتصادی رژیم گذشته موجب شد، طبقه ضعیف، نزد حکام گذشته فراموش شوند و تفکر استبداد ۲۵۰۰ ساله به گونه ای ریشه دوانده بود که باورهای دینی را تحت تاثیر قرار می داد، لذا شالوده بیداری ملت با حرکت امام راحل(ره) شکل گرفت.

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: انقلاب اسلامی، محصول قدرت اجتماعی بود که با رهبری داهیانه امام راحل(ره) و با دست خالی، اما با اتکا به خداوند متعال و پشتیبانی ملتی غیور به پیروزی رسید و امروز، این انقلاب، امیدبخش ملتهای آزادی خواه جهان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: این  بانوی بزرگ اسلام، همراز حماسه حسینی است؛ انسانی والامقام که با ایثار و شجاعت خویش، حماسه کربلا را ماندگار ساخت و با سلاح صبر، آموزگار مکتب بردباری و رشادت لقب گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: حضرت زینب(س)، به عنوان پرستار امام سجاد(ع) و فرزندان سیدالشهد(ع) در صحرای کربلا و افشاگر ستمگری ‏های حاکمان اموی، در سخنرانی شجاعانه خویش در برابر یزیدیان بود و به راستی رمز ماندگاری حماسه کربلا و بیداری مردم شد.

این کارشناس فرهنگی، فصاحت و بلاغت زینب کبری(س) در گفتار را یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن حضرت دانست و گفت: فصاحت، زبان آوری، گفتار نیک، بلاغت و رسایی سخن مختص آن بانوی کریمه است که مانند و شبیه آن حضرت، تاریخ اسلام به خود ندیده است.

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: واقعه تاریخی کربلا و قیام امام حسین(ع) و نهضت حسینی با اسارت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) کربلایی و ماندگار شد.

وی در پایان تأکید کرد: امروز بانوان ما باید سیره و روش زندگی خود را از این بانوی بزرگوار بیاموزند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha