جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مراجع و علما

حوزه/ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از اولویت های اصلی این سازمان را تمرکز روی آرا و نظرات فقهی علما و فقها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شاپور محمدی امشب در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی  در قم گفت: ارزش بازار سرمایه به 600 هزار میلیارد تومان رسیده است و معاملات کلانی در این بازار انجام می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این سازمان نسبت به رهنمودهای مراجع تقلید نگاه ویژه دارد، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده بتوانیم نظام اقتصادی کشور را به سمت موفقیت بیشتری هدایت کنیم.

وی با اشاره به پرداخت طلاب دو هزار و 650 میلیارد تومانی کشاوران و پرداخت هزار میلیارد تومان مراوهه سلامت گفت: در همین زمینه 12 هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه فروخته شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: پنج هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت وزارت نفت را در ابتدای سال انجام داده‌ایم و اجازه نداده‌ایم که این پول در مکان دیگری هزینه شود.

محمدی اظهارکرد: طراحی‌های شرعی بودن فعالیت‌های اقتصادی توسط کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادر دنبال می‌شود اما این سازمان باید به دنبال مراقبت از طرح‌ها باشد و تاکنون با وجود این رویکرد مشکل خاصی در معادلات نداشته است.

وی از اختصاص 500 میلیارد تومان اوراق مراوهه به شرکت سایپا یاد کرد و افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار رویکردهای جدیدی را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند با استفاده از این رویکردها رضایت علما و مردم را افزایش دهد.

محمدی با اشاره به اینکه اختیار خرید و فروش در دنیا مرسوم شده است، عنوان کرد: بعد از 50 سال در سامانه‌های معاملاتی خود اختیار خرید و فروش را گنجانده‌ایم؛ با استفاده از ابزار مالی اسلامی برای دولت 25 هزار میلیارد تومان تامین مالی داشته در حالی که این ابزار از کشورهای غربی گرفته نشده و مشکل شرعی نداشته است.

وی با بیان اینکه برای تامین کسری‌های بسته ابزارهای مالی اسلامی تلاش‌های لازم دنبال می‌شود، مطرح کرد: از ابزارهای مالی سنتی دنیا نیز در صورتی که مشکلی نداشته باشد، استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha