سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم  گرامیداشت  یاد و خاطره مرحوم آیت الله قائمی در قم

حوزه/ مراسم بزرگداشت یاد و خاطره و سالگرد ارتحال آیت الله عبدالرسول قائمی از علما و شخصیت های علمی و مجاهد منطقه آبادان و اصفهان شب گذشته با حضور طلاب وفضلای آبادانی در مسجد ولیعصر(عج) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مکی از علما و فضلای آبادانی در سخنانی با اشاره به شخصیت علمی و فرهنگی و اجتماعی آیت الله قائمی گفت: مرحوم آیت الله قائمی در سال 1275 دیده به جهان گشود و شاگردی بزرگانی چون آیت الله ابوالحسن اصفهانی و عراقی و.... را تجربه کرد و از نظر علمای از فحول زمان خود بود.

وی افزود: ارج و قرب و شایستگی علمی و اجتماعی و اخلاقی ایشان را در اطلاعیه رحلت ایشان به خوبی می توان مشاهده کرد؛ زمانی که مراجع کنونی ما در سال 1372 درپایین اطلاعیه درگذشت ایشان از وصف الاحقر در کنار نام خود استفاده کردند چون این کار باعث می شد که همگان متوجه عظمت شخص متوفی باشند، این امر نیز کمتر به عنوان مثال برای رحلت شخصیت هایی چون شیخ مفید و علمایی در این سطح رخ می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مکی اظهارکرد: ایشان از سال 1315 به آبادان آمدند و مبارزاتی با جریان کسروی و بهاییت و... داشتند؛ ایشان نقش مهمی نیز در عرصه مبارزات ملی شدن صنعت نفت و با تشکیل پلیس مردمی در آبادان به حمایت از بیانات امام در زمینه مخالفت با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی داشتند.

وی گفت: ایشان حتی شاگردان خود را به نجف فرستاد که در حلقه محافظتی امام قرار گیرند تا حلقه محافظتی ایشان را قوی تر کنند؛ جلسات هفتگی آبادان و مجمع علما و نمایندگی امام در این شهر را ایشان به عهده داشتند و به طور کلی بانی جنبش ها و حرکت های مردمی و مذهبی فراوانی در این منطقه بود.

در ادامه حجت الاسلام صادقی امام جمعه بهارستان و از شاگردان مرحوم آیت الله شیخ عبدالرسول قائمی به تشریح ویژگی های شخصیتی این عالم مجاهد پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha