جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‎الاسلم والمسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه /عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی شک زمانی ما بهتر می توانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست کنیم که به دنبال رفع نواقص و ضعف های موجود در کشور باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: دفاع از انقلاب اسلامی به معنای واقعی مستلزم رفع نواقص و نقاط ضعف به منظور خدمت بهتر به آحاد مردمی است که ولی نعمت انقلاب هستند.

وی افزود: طبعاً این مهم در سایه ولایت مداری، خدمت صادقانه و پرهیز از تنش های جناحی و حزبی و ترجیح منافع ملی بر این قبیل مسایل حاصل می شود.

رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که به لطف الهی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در طول حدود 4 دهه اخیر با دستاوردهای کم نظیر و بلکه بی نظیری در کشور ما همراه بوده است، گفت: اولاً باید این دستاوردها به صورت علمی و منطقی به نسل جوان و آحاد مردم گفته شود و ثانیاً هم این که ضمن پذیرش نقاط ضعف ، یک همگرایی ملی برای مقابله و رفع آن ها در کشور پدید آید.

وی در ادامه تقویت معنویت و دین داری را از جمله مهم ترین این دستاوردها و برکات ناشی از انقلاب عنوان کرد و افزود: در این راستا نباید از نقش بسیار کلیدی حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به ویژه علما و مراجع عظام تقلید چشم پوشی کرد.

وی اضافه کرد: حقیقتاً حوزویان و علما در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پاسدار ارزش های اسلامی و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده اند و با دلسوزی تمام به بیان توصیه ها و رهنمودها برای اصلاح وضع موجود پرداخته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha