پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: اسلام در همه رشته‌ها از جمله اقتصاد، برنامه‌های عالی و راهگشایی دارد که در آن سعادت و گشایش امور مردم را می‌خواهد. باید غنای برنامه‌های اسلام در رفاه مردم را به نحو احسن به همگان نشان دهید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، و رئیس سازمان بورس کشور با اشاره به فرارسیدن دهه فجر بیان داشتند: مبارک‌بودن دهه‌ی فجر به آن است که برنامه‌ها همه طبق شرع مقدّس و طبق همان اهدافی باشد که از ابتدا، نظام اسلامی برای آن تأسیس شد؛ یعنی باید به همه اعلام کنیم که ما بر سر حرف خود ایستاده‌ایم، و می‌خواهیم اسلام را درهمه برنامه‌ها پیاده نماییم.

ایشان در ادامه، یکی از برنامه‌های مهمّی که اسلام به آن توجه ویژه دارد را مسائل اقتصادی و رفاهی مردم شمرده و افزودند: در این مسئولیت، باید به همه مردم بلکه همه دنیا نشان دهید که اسلام در همه رشته‌ها از جمله اقتصاد، برنامه‌های عالی و راهگشایی دارد که در آن سعادت و گشایش امور مردم را می‌خواهد. باید غنای برنامه‌های اسلام در رفاه مردم را به نحو احسن به همگان نشان دهید تا همه بدانند توجّه به برنامه‌های اقتصادی اسلام، راهگشای بسیاری از مشکلات است.

معظّم له در بخش دیگری از بیانات خود اظهار امیدواری کردند، مصوّبات کمیته فقهی سازمان بورس، همواره با موازین فقهی منطبق باشد، و فعالیت‌های آن به اطلاع مردم برسد تا مردم و مسئولان بدانند که نظارت فقهی و رعایت قوانین شرع، نه تنها باعث کند شدن روند معاملات نمی‌شود، بلکه موجب تصحیح معاملات و جلوگیری از اکل مال به باطل می‌گردد، و  می‌توانیم با در نظر گرفتن کامل موازین فقهی، معاملات مشروع مطابق نیازهای روز انجام دهیم.

این مرجع تقلید با توجه به گزارش ارائه‌شده، از عملکرد کمیته فقهی سازمان بورس تقدیر نمودند و بیان داشتند: عنوان «کمیته فقهی» برای مسئولیت بزرگی که بر عهده شما گذاشته شده است بسیار مهمّ، و دارای معنای زیادی است. باید اعضای این کمیته، افرادی باشند که احاطه کامل بر مسائل فقهی داشته، تا بتوانند همه معاملات اقتصادی این سازمان را مطابق شرع مقدّس پیاده نمایند.

حضرت آیت الله صافی در پایان دیدار، ضمن مسألت توفیق برای حاضران در جلسه در انجام وظایف شرعی، فرمودند: توجه شما به مباحث شرعی و فقهی بسیار ارزشمند است؛ قدر خودتان را بدانید، و مردم را از برنامه‌های اسلام در مسائل اقتصادی، آگاه و مطّلع نمایید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha