شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: بصیرت همچون چراغ پر نوری است که در ظلمت و تاریکی مسیر صحیح حرکت را به ما نشان خواهد داد و کشور را در برابر توطئه های دشمنان مصون نگاه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در همایشی که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در ساری برگزار شد، ولایت مداری را یکی از مهم ترین ویژگی های بارز حضرت زینب(س) دانست و گفت: این بانوی نمونه اسلام در ولایت مداری بهترین الگو برای جامعه امروز دینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار حضرت زینب(س) در پاسداری از نهضت عاشورا، افزود: رمز بقای این قیام ارزشمند در بیداری و آگاهی بخشی به جامعه آن دوران بود که این بیداری مرهون مجاهدت های حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام صادقی به آزادگی و شجاعت حضرت زینب(س) در مقابل حکام فاسد و ظالم آن دوران اشاره کرد و با بیان این که این بانوی نمونه اسلام پیام نهضت عاشورا را به جهانیان رساند، ادامه داد: حضرت زینب(س) در اوج مبارزات و روشنگری های خود، همواره الگوی عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بودند.

وی با بیان این که حضرت زینب(س) با خطبه های کوبنده خود زمینه روشنگری و بیداری مردم آن دوران را فراهم کردند، گفت: به برکت تلاش های روشنگرانه آن بانوی نمونه اسلام، فرهنگ حسینی امروز در همه جهان گسترش یافته است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به مقام علمی حضرت زینب(س) اشاره کرد و با بیان این که خطبه ها و سخنرانی های پر محتوای آن بانوی نمونه اسلام نشان دهنده علم بالای آن حضرت بود، تصریح کرد: معرفت و امام شناسی حضرت زینب(س) از جمله دیگر ویژگی های ایشان است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضرت زینب(س) با بصیرت و هوشیاری بالا در کنار ولی خدا ایستاد و از ارزش های دینی و اسلامی دفاع و حراست کرد، خاطرنشان کرد: ایشان هیچ گاه مسیر را گم نکردند و همواره با بصیرت بالای خود توطئه و فتنه دشمنان را خنثی کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از حضرت زينب(س) به عنوان حافظ شجره امامت و مجراي تحقق اراده الهي یاد کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام است.

وي با بيان اين که حضرت زينب(ع) در جايي که نياز به عاطفه و احساس بود، عاطفه و احساس داشتند و در جايي که بايد عقل و تدبير مي‌شد، از درايت و تدبير فوق‌العاده‌اي برخوردار بودند، افزود: در زمان امام حسين(ع) هم اگر مسأله‌اي پرسيده مي‌شد، حضرت سيدالشهدا(ع) مطلب را به حضرت زينب(س) ارجاع مي‌دادند.

حجت الاسلام صادقی نيا با بيان اينکه حضرت زينب بهترين الگو براي تمام مقاطع زماني تاريخ، شخصيت‌ها و جوامع است تاکيد کرد: زنان و دختران ما بايد با الگو قرار دادن آن بزرگوار در مسير الهي و عرفاني حضرت حركت كرده و سعي كنند تا خود را تا حد امكان به شخصيت حضرت زينب (س) نزديك‌تر سازند.

وي با تبريک اين روز به تمام پرستاران و بيان اينکه پرستاري يك وظيفه سنگين وارزشمند در جامعه است، اضافه کرد: آن حضرت به‌عنوان مادري مهربان و همسري دلسوز، پرستاري با تعهد بود كه اين امر را در واقعه كربلا به‌خوبي نشان داد.

حجت الاسلام صادقی در پایان به موضوع بصیرت اشاره کرد و با اشاره به این که بصیرت همچون نقشه راهی عمل می کند، افزود: بصیرت همچون چراغ پر نوری است که در ظلمت و تاریکی مسیر صحیح حرکت را به ما نشان خواهد داد و کشور را در برابر توطئه های دشمنان مصون نگاه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha