پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر گروه اخلاق و رسانه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما بر لزوم معرفی ابعاد مهم انقلاب اسلامی ایران به مردم دنیا از طریق زبان تاثیرگذار هنر تاکید کرد.

حجت الاسلام احمد اسفندیار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تاکید بر این نکته که به تعبیر مقام معظم رهبری هر چیزی که در قالب هنر درآید، ماندگار می شود، اظهار داشت: البته خود هنر و فعالیت هنرمندان نیز در ماندگاری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و از آن سو مهم تر این بود که انقلاب حضرت امام (ره) خودش یک شاهکار عظیم هنری بود که قلب ها را به سمت خود متوجه ساخت.

وی افزود: در واقع امام و شهدا خود بزرگترین هنرمندان انقلاب بودند که با دست خالی اما اعتقاد و ایمان راسخ به خدای متعال، نظام شاهنشاهی را ساقط کرده و نظام بی نظیر جمهوری اسلامی را مستقر ساختند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: امروز باید هنرمندان کشور ما این هنرمندی بزرگ را به نمایش بکشند و به خصوص جهانیان را با ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی و عظمت آن در دنیای امروز آشنا سازند.

وی ادامه داد: امروز که عصر رسانه است، اصحاب رسانه و هنرمندان و شخصیت های صاحب سبک و ایده می بایست به زوایای پنهان انقلاب اسلامی بپردازند و بدانند که این انقلاب تداوم بخش رسالت انبیا و اولیای الهی در زمانه ما بود.

حجت الاسلام اسفندیار همچنین بیان داشت: به نظر می رسد که در این سال ها در سینما و رسانه بیشتر به جنبه احساسی انقلاب اسلامی پرداخته شده و لذا لازم است که از دریچه هنر و رسانه به جنبه عقلایی آن هم به صورت ویژه توجه شود تا ما بهتر بتوانیم جهانیان را با انقلاب اسلامی خود و اثرات جهانی آن آشنا کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha