شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 امام خمینی، عامل اصلی بیداری اسلامی در ایران و شبه قاره هند

حوزه/حجت الاسلام ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی، بیداری اسلامی را لازمه دفاع از ملت و کشورش دانسته که دفاع در برابر دشمنان بدون آن امکان پذیر نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام ناصر عباس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: بیداری اسلامی باید و مهمی برای دفاع از ملت و کشور ماست و بدون آن دفاع شکست ناپذیر در برابر دشمنان برقرار نخواهد شد.

وی که در همایش «حفاظت از پاکستان و بیداری امت» حضور داشت، در سفرش به پنجاب مرکزی به سخنرانی پرداخته و طی سخنانی امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران و علامه اقبال لاهوری را دو عامل اصلی بیداری مسلمانان در ایران و شبه قاره هند دانست.

حجت الاسلام جعفری گفت: امام خمینی (ره) با سخنرانی‌های پرشورش و اقبال لاهوری با اشعارش توانستند جنبشی برای آزادسازی ملت‌هایشان از دست دشمنان به راه بیاندازند. اکنون نیز زمانه‌ای رسیده که ملت‌های مسلمان از یمن، بحرین و لبنان گرفته تا نیجریه بیدار و آگاه شده‌اند. و این مردم دربرابر رژیم‌های ظالم و استبدادی و اربابان خارجی آنان به پا خواسته‌اند.

وی افزود: در پاکستان حاکمان ارزش‌های دموکراتیک را به نام دموکراسی فدا می‌کنند. مردم تحت فشار مالیات‌های سنگینی قرار دارند و هیچ امکاناتی به نسبت مالیات‌های پرداخته شده به آنان تعلق نمی‌گیرد. هیچ گروه شبه نظامی خصوصی نباید در کشور ما اجازه فعالیت داشته باشد زیرا دفاع از پاکستان به عهده نیروهای ارتش پاکستان است و نه هیچ نهاد خصوصی دیگری. آنان که بنیانگذار پاکستان یعنی محمدعلی جناح را مرتد خطاب می‌کنند نباید حق ادامه فعالیت در این کشور داشته باشند. و این گروه‌های تکفیری خطری بسیار جدی برای پاکستان و ملت ما محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه سخنانش، ریشه کنی و از بین بردن تکفیری‌ها در پاکستان را از مقامات این کشور خواستار شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha