سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم از راه های تداوم مسیر انقلاب آن است که با حفظ شئون انقلاب، اسلام و حوزه، نه از مسیر امام راحل و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای عقب بیفتیم و نه جلوتر از این رهبران الهی حرکت کنیم که هر دو، انحراف از امام و ولایت بوده و نتیجه آن غرق شدن در ضلالت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه هفت سوره ابراهیم فرموده است: «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ/ و به ياد بياوريد آن زمانى را كه- پروردگارتان اعلام كرد كه اگر سپاسگزارى كنيد، حتما افزونتان دهم و اگر كفران كنيد، عذاب من بسيار سخت است‏».

وی ابراز داشت: شکر نعمت انقلاب، نهضت امام و انقلاب را پابرجا، مقاوم و مستدام داشته و کفران ارزش های گرانبهای آن، عذاب و عقوبت سختی را در پیش دارد.

*راه های تداوم مسیر انقلاب

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به راه های تداوم مسیر انقلاب، خاطرنشان ساخت: همانگونه که امام راحل، انقلاب را بر اساس اسلام ناب و بدون پیرایه ترسیم و معماری نموده و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، باید در مسیر انقلاب بوده و از هرگونه اعوجاج، افراط و تفریط پرهیز نماییم.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: عدم تفسیر و تبیین اسلام و انقلاب با سلائق و گرایشات شخصی، حزبی و جناحی از دیگر راه های تداوم مسیر انقلاب بوده و در این راه نباید جامعه و ملت شهیدپرور ایران اسلامی را متأثر، نگران وحیرت زده سازیم.

این استاد حوزه بیان داشت: باید در دنیای کنونی و فضای مسموم مجازی این عصر که دشمن خود را در زندگی آحاد مردم وارد ساخته است، با تدبیر لازم، شایستگی اسلام، تشیع و انقلاب را به جهان نشان داده و با احترام به مقدسات خود همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، قدر انقلاب را دانسته و راه شهدای عزیز را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: عدم هراس از دشمن حیله گر، شیاد و توخالی و اتکاء بر قدرت لایزال حق تعالی از دیگر راه های تداوم مسیر انقلاب اسلامی است؛ چراکه حضرت حق در آیه 249 سوره بقره فرموده است: «كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً/ چه بسیار گروه‌ های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌ های عظیمی پیروز شدند!».

وی ابراز داشت: امروز دشمن بر قدرت خیالی و پوسیده خود رجزخوانی می کند و ما نباید از منبع غنی و پرفیض خالق یکتای بی همتا غفلت نماییم؛ بلکه باید با توکل به خدای متعال از تمام حیثیت اسلامی و انقلابی خود دفاع کنیم.

حفظ شئون انقلاب

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطرنشان ساخت: از دیگر راه های تداوم مسیر انقلاب آن است که با حفظ شئون انقلاب، اسلام و حوزه، نه از مسیر امام راحل و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) عقب بیافتیم و نه جلوتر از این رهبران الهی حرکت کنیم که هر دو، انحراف از امام و ولایت بوده و نتیجه آن غرق شدن در ضلالت خواهد بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از مهمترین آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان و ستمدیدگان بوده و بنیانگذار جمهوری اسلامی در عمل نیز نشان داد که جهت گیری اقتصاد اسلامی در راستای حفظ منافع محرومان و گسترش مشارکت عمومی آنان است و همواره مستضعفان را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی می دانست و به مجلس و دولت سفارش مینمود که قدر ملت را بدانند و در خدمت گزاری به آنان؛ به ویژه مستضعفان و محرومان فروگذاری نکنند.

این استاد حوزه بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) هدف اصلی انقلاب را پس از حفظ اسلام و کشور اسلامی، محرومان و ستمدیدگان می دانستند و تأکید داشتند: «وظیفه ما و همه دست اندرکاران است که به این مردم خدمت کنیم و در غم و شادی و مشکلات آنان شریک باشیم که گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد».

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: بر ماست که شور و شعف انقلابی را با سستی و بی هدفی مضمحل ننموده و هرگز رخوت را در خود و جامعه راه نداده و دست از انقلاب و اهداف والای آن بر نداریم که خسران عظیم خواهد بود.

وی ابراز داشت: باید به گونه ای از معارف دین و اسلام ناب محمدی دفاع کنیم تا بدینوسیله جامعه و امت، آماده ظهور صاحب اصلی و امام غائب و حجت باقیه حق تعالی شده و همچون سربازی پا به رکاب برای انقلاب اسلامی، پرچم این نهضت شکوهمند را به دست پرتوان آن امام همام برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha