جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ همایش نقش هیئت‌های مذهبی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در این همایش که جمعه شب با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد چهل اخترانی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین چهل‌اخترانی خاطراتی از دوران همراهی با امام خمینی(ره) و فرزندان ایشان را بازگو کرد و اخلاص، شجاعت و قاطعیت در اجرای احکام الهی را از ویژگی‌های امام خمینی(ره) برشمرد.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی از آغاز حرکت انقلابی امام خمینی(ره) با ایشان همراهی کردند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری داشتند. این هیئت‌ها اکنون نیز به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی پایبند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز با اشاره به گرایش جوامع بشری و انسان‌ها به دو ساحت فطرت و طبیعت، اظهار کرد: در طول تاریخ مواجهه همه انبیای الهی با طاغوت‌ها از روی جنگ فطرت با طبیعت بود. اگر بخواهیم صراط مستقیم را از دست ندهیم باید روی ندای فطرت پافشاری کنیم و سعی کنیم خودمان را از وسوسه‌های طبیعت رهایی بدهیم.

وی گفت: کسی که به فطرت و امدادهای غیبی معتقد است از مرگ استقبال می‌کند و حاضر است در راه عقیده‌اش جان بدهد. اگر انسان، مسیر فطرت را انتخاب کرد و در تطبیق مصداق هم دچار اشتباه نشد و در این راه ایثار کرد، شهید محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در مسئله تطبیق مصداق، ولایت فقیه جلودار حرکت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، انقلاب اسلامی را ثمره خون شهیدان، مجاهدت‌های خالصانه امام خمینی(ره) و مردم دانست و گفت: باید لیاقت داشته باشیم که هم انقلاب اسلامی را خوب درک کنیم که لطف الهی بوده و هم با بصیرت کامل، این هدیه الهی را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha