پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دهه فجر

حوزه/ نادرنیا با تاکید بر ضرورت توسعه گفتمان انقلابی، گفت: باید با بصیرت افزایی، تحلیل صحیح مسائل، زمان و دشمن شناسی، همیشه چند قدم جلوتر از حوادث باشیم.

به گزارش خبرگزاري حوزه از مشهد، خانم لیدا نادرنیا در دومین جلسه از سلسله جلسات حلقه اساتید بسیجی با محوریت "گفتمان انقلابی گری"، در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، تحلیل مسائل و بصیرت را لازمه کار بسیجیان به خصوص اساتید دانست و بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، دشمن در پی فتنه افکنی است و ما باید با بصیرت افزایی، تحلیل صحیح مسائل، زمان و دشمن شناسی، همیشه چند قدم جلوتر از حوادث باشیم.

وی با بيان اينكه بصیر کسی است که با چشم می بیند، ولی بصیرت، باور همراه با یقین مي باشد، گفت: بر اساس فرمايش رهبر معظم انقلاب، لازمه انقلابی ماندن نظام، انقلابی بودن حوزه های علمیه است.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اينكه توجه به دو عرصه بینش و عمل ضروری است. ابراز کرد: اگر عمل و رفتار برخاسته از بینش و معرفت نباشد، ثبات نخواهد داشت و غالبا از روي احساس و به صورت کوتاه مدت خواهد بود.

نادرنيا در ادامه با بيان اينكه علت ضرورت تحليل، پيچيدگي حوادث و چند بعدي بودن آن است، به مراحل تحلیل سیاسی پرداخت و گفت: شفاف سازی، پیش بینی آینده و قدرت تصمیم گیری از مراحل تحلیل است و اگر به درستی استفاده شود ابهام ها زدوده و مسائل سياسي شفاف و روشن مي گردد.

وي در این جلسه به مؤلفه های جدا نبودن دین از سیاست، پذیرش مسئولیت در قبال جمهوری اسلامی، زمان و استکبار شناسی پرداخت و قرار گرفتن تحلیل و بصیرت افزایی در كنار يگديگر را لازم دانست.

نادرنیا در پایان با اشاره به سخن امام خميني(ره) «اسلام در خطر است» گفت: اختلاف افكني بين مذاهب، يكي از اهداف دشمن است که با شناخت حقيقت مي توان موضع گيري درستي داشته و راه خود را مشخص كنيم.

گفتنی است، دومین جلسه از سلسله جلسات حلقه اساتید بسیجی با محوریت "گفتمان انقلابیگری"  در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) نيز برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha