جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه / امام جمعه موقت تهران در جمع طلاب استان یزد، مقابله با ولی فقیه را به معنای رودر رویی با امام زمان(عج) دانست و گفت: نسل جوان بدانند که انقلاب ثمره خون هزاران شهیدی است که در راه تحقق آرمان های اسلام به شهادت رسیده و جان خود را فدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب استان یزد در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه به خواست خداوند کریم و مدیریت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی با آن هجمه های سنگین دشمن به پیروزی رسید گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای معنوی همچون حکومت دینی و اسلام ناب محمدی(ص)برای مردم بوجود آورد و به مردم عزت و اقتدار بخشید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروزه پرچم انقلاب و نظام به رهبر معظم انقلاب سپرده شده است و مسیر عزت ملت ایران تدوام یافته، خاطر نشان کرد: شجاعت و صلابت کلام امام خمینی(ره) در تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بود و نیز شاهد هستیم که مقام معظم رهبری با درایت و تیز هوشی خود توانسته اند چشم طمع دشمنان را از نظام و انقلاب اسلامی دور نگه دارند لیکن بازهم دشمن از طرق مختلف بدنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر اینکه با شناخت دشمن در حفظ این نظام از گذشته تاکنون اقدامات لازم صورت گیرد تا پرچم آن به دست صاحب حقیقی انقلاب برسد که ان شاءالله با داشتن بصیرت لازم این امر اجرایی خواهد شد.

لزوم توجه به  آرمان های انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: نسل جوان بدانند که انقلاب  ثمره خون هزاران شهیدی است که در راه تحقق آرمان های نظام اسلامی به شهادت رسیده و جان خود را فدا کردند و توجه به احیای آرمان های انقلاب اسلامی در کشوری که انقلاب آن با ایثار و شهادت و همبستگی دوام یافته بایستی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدا بر اساس خبرهایی که در قرآن کریم داده، بنا دارد اسلام را جهانی کند و اگر گروهی لیاقت نداشتند که اسلام را گسترش دهند آن گروه را کنار گذاشته و گروه دیگری را لیاقت و شایستگی این وظیفه را داشته باشد جایگزین آن می کند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 15 سوره الحجر «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ / بى‏ ترديد ما اين قرآن را به تدريج نازل كرده‏ ايم و قطعا نگهبان آن خواهيم بود»،ابراز داشت: خداوند در این آیه فرمود که هیچ کس یا گروهی نمی تواند قرآن را مخدوش کند و از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه خداوند برای استمرار و ادامه آیه 15سوره حجر می فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ / او كسى است كه پيامبرش را با هدايت و دين درست فرستاد تا آن را بر هر چه دين است پيروز گرداند هر چند مشركان خوش نداشته باشند»(آیه 10سوره توبه). این قرآن است که با وجود دشمنان بسیار و مشرکان در جهان پیروز خواهد شد و هیچ گزندی به آن وارد نمی گردد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه طلاب باید از نگاه به نامحرم خودداری و زبان خود را کنترل کنند به ویژگی های امام راحل در جمع دوستان اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت امام(ره) در دوران طلبگی خود طلبه شاد و سرزنده ای بودند به این صورت که با برخی از دوستان خود جلسات بانشاطی داشته و شرط حضورشان در آن، عدم غیبت شخصی در این جلسات و دوم اقامه نماز اول وقت در هر مکان و زمان بود.

زیر پرچم ولایت فقیه بودن، زیر سایه امام زمان(عج) بودن است

وی ادامه داد: طلاب باید زندگی نامه ، گفتمان و منشور روحانیت امام (ره) را مطالعه کنند و از همه مهمتر این که بدانند زیر پرچم ولایت فقیه بودن، زیر سایه امام زمان(عج) بودن است و مقابله با ولی فقیه هم به معنای رو در رویی با امام عصر(عج)است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان بر لزوم شناخت طلاب از منویات امام خمینی (ره) تاکید کرد و اظهار داشت: شما طلاب از نسل جوان و جدید انقلاب هستید و بایستی برای آگاهی از اندیشه‌های امام (ره) و آرمان‌های انقلاب، کنجکاوی نشان دهید و به این منویات و آگاهی مردم نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha