چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباسعلی فاطمی

حوزه / حجت الاسلام فاطمی گفت: امروز مطالعه و تحلیل علل پیروزی انقلاب سال ۱۳۵۷ بدون بررسی شخصیت امام خمینی(ره) دشوار و حتی ناممکن است

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در گناباد باتبریک ایام الله دهه فجر افزود: انقلاب ایران، در نوع خود، و نیز در مقایسه با دیگر انقلاب های جهان، از لحاظ تکوین، حرکت، روند و نتیجه آن دارای ویژگی های کم نظیری است.

وی افزود: وجه مشترک پیدایش همه انقلابها، کم و بیش یکسان است  ولی ویژگی بارز انقلاب ایران رهبری حکیمانه آن بوده است.

این پژوهشگر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد:  امروز مطالعه و تحلیل علل پیروزی انقلاب سال ۱۳۵۷ بدون بررسی شخصیت امام خمینی(ره) دشوار و حتی ناممکن است.

حجت الاسلام فاطمی افزود: افکار و اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، بر خلاف ادعای برخی از محافل مخالف و نیز، بسیاری از روشنفکران داخل و خارج از کشور، ناشناخته و مجهول نبود.

وی بیان داشت: سال ها پیش از انقلاب، امام  خمینی(ره) در دوران اقامت در عراق و تدریس در نجف، پیرامون فلسفه سیاسی و حکومت اسلامی و ولایت فقیه، بحث و سخنرانی کرده بود.شعار «حکومت اسلامی »، در تظاهرات و راهپیمایی ها و اجتماعات، عنوان شده بود.

این محقق حوزوی اظهار کرد: امام خمینی (ره) راز توفیق خود و پیروزی انقلاب را در ارتباط با مردم و علاقه به آنان یافته بود. به همین جهت امام در هر فرصتی به خدمت گزاری مردم تاکید کرده و درمورد قصور از آن هشدار می داد.
وی ادامه داد: هر وقت حکومت ها به مردم اتکا کردند به موفقیت رسیدن همان طور که اگر دقت کنید انقلاب هایی که در کشورهای جهان با محوریت مردم صورت گرفته هنوز پایدار هستند و انقلاب هایی که شخص را محور قراردادند از مسیر اصلی خود منحرف شده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha