پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار رئیس دانشگاه اسلامی غنا با معاون اول رئیس جمهور غنا

حوزه/ رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه اسلامی غنا با حضور در محل کاخ ریاست جمهوری کشور غنا با دکتر محمود باومیا معاون اول رئیس جمهور این کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  محسن معارفی رئیس دانشگاه اسلامی غنا در این دیدار ضمن تبریک انتخاب ایشان به این سمت، با بیان این که انتخاب شما مایه افتخار تمام مسلمانان کشور غنا است، اظهار داشت: «فقدان آموزش» و «آموزش های غیر صحیح دینی» از مهمترین ریشه های مشکلات مسلمانان کشور غنا به شمار می رود.

 وی با اشاره به این که دانشگاه اسلامی غنا تلاش می کند تا با سیاست ها و برنامه های خود نقش مهمی در حل مشکلات آموزشی مسلمانان غنا داشته باشد، اظهار داشت: دانشگاه اسلامی غنا با ارائه بورسیه های مختلف به مسلمانان و به خصوص محرومان، زمینه تحصیل آنها را فراهم می کند.

رئیس دانشگاه اسلامی غنا افزود: دانشگاه اسلامی غنا ضمن ارائه بایسته های آموزشی و ارزش های اصیل اسلامی، فارغ التحصیلان متخصص، متعهد و معتدل را برای جامعه غنا پرورش می دهد.

آقای معارفی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه اسلامی غنا، یادآور شد: قریب به اتفاق فارغ التحصیلان دانشگاه اسلامی غنا در عرصه های مختلف اجتماعی در حال خدمت رسانی به هموطنان خویش هستند.

دکتر باومیا معاون اول رئیس جمهور غنا نیز در ادامه این دیدار، نقش دانشگاه اسلامی را در توسعه و پیشرفت مسلمانان غنا، منحصر به فرد عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به ضعف ساختاری که متأسفانه در جامعه مسلمانان غنا وجود دارد، تقریباً داشتن یک دانشگاه مختص مسلمانان در آن مقطع زمانی غیر ممکن بود، که بحمدالله این مهم به دست جامعه المصطفی عینیت یافت.

معاون اول رئیس جمهور غنا، رسیدگی به محرومان و حاشیه نشین ها ]متأسفانه به دلایل تاریخی اکثراً مسلمان هستند[، را از اولویت های اعلام شده دولت غنا دانست و ابراز داشت: دولت غنا با تأسیس وزارت مناطق محروم، ضمن بهره گیری از توانمندی های دانشگاه اسلامی غنا، قصد دارد تا در توسعه و پیشرفت آموزشی این مناطق گام های جدی تری بردارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha