پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فردوسي پور

حوزه/ معاون تبليغ حوزه علميه خراسان بيان كرد: قيام امام راحل و انقلاب اسلامي ايران، يك انقلاب عقيدتي، دين محور و برپايه قدرت الهي بود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسي پور، در جمع پرسنل ستاد مركزي نيروي انتظامي خراسان رضوي به ريشه هاي قرآني قيام امام خميني(ره) پرداخت و گفت: قيام امام راحل و انقلاب اسلامي ايران، يك انقلاب عقيدتي، دين محور و برپايه قدرت الهي بود.

معاون تبليغ حوزه علميه خراسان افزود: انقلاب اسلامي ايران منتسب به خدا و حضرت ولي عصر(عج) است كه توسط امام، رهبري نظام اسلامي و امت به ثمر رسيد.

وی، انقلاب اسلامي را يك آيه الهي در قرن بيستم برشمرد و افزود: قيام امام خميني(ره) در زمان سيطره فرهنگ مدرنيته و پس از دوره رنسانس، انقلابي است كه بدون سپاه و تشكيلات نظامي و با نيرو و قدرت الهي به وقوع پوست.

حجت الاسلام فردوسي پور، انديشه امام راحل را انقلابي بر اساس ادبيات قرآن، مذهب و فرهنگ عاشورا دانست و در اين رابطه خاطراتي را از بنيانگذار جمهوري اسلامي بيان و مطرح كرد: توجه به مباني ارزشي دين و انقلاب، توجه جدي به اعتقادات در همه عرصه ها و توكل به ذات احديت، از مولفه هاي اصلي قيام امام خميني(ره) و پيروزي انقلاب اسلامي بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha